نسیم اقتصاد- رئیس سازمان خصوصی سازی گفت:مزایده 40 جایگاه سوخت ساعت 14 امروز(دوشنبه 22 آذر) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خبرنگاران جوان، میرعلی اشرف پوری حسینی معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص جزئیات واگذاری جایگاه های عرضه سوخت، اظهار داشت: مزایده 40 جایگاه سوخت در 14 استان ساعت 14 امروز(دوشنبه 22 آذر) برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: ارزش ریالی این 40 جایگاه به دو هزار و 700 میلیارد ریال(270 میلیارد تومان) می رسد؛ مبلغی که برندگان مزایده باید در ابتدا و پیش از انعقاد قرارداد به صورت نقدی پرداخت کنند،30 درصد ارزش جایگاه بوده و مابقی آن نیز آنها در مدت دو تا چهار سال تقسیط می شود.
رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سوال که پس از خصوصی سازی جایگاه های دولتی تکلیف پرسنل شاغل در جایگاه چه خواهد شد، اظهار داشت: افرادی که در داخل جایگاه ها فعال هستند، قرارداد پیمانکاری یکساله با مالک امضا کرده اند که طبق تکلیف سازمان خصوصی سازی حتی پس از واگذاری جایگاه به بخش خصوصی این افراد باید تا پایان قرارداد خود، در جایگاه ها فعالیت کنند.
پوری حسینی با اشاره به برخی انتقادات مطرح شده مبنی بر اینکه اختیارات دولت با واگذاری جایگاه های سوخت محدود می شود، اظهار داشت: در سطح کشور بیش از سه هزار جایگاه فعال هستند که تنها 200 جایگاه متعلق به دولت است و دولت باید این جایگاه ها را نیز واگذار کند.
وی تاکید کرد: برخی جو سازی هایی که علیه دولت صورت می گیرد مبنی بر اینکه دولت پس از واگذای این جایگاه ها مسلوبِ اختیار می شود، صحت ندارد چراکه در حال حاضر نیز دولت با بیش از سه هزار جایگاه فعالیت کرده و فرآیند عرضه سوخت و تجارت را انجام می دهد، بنابراین پس از این هم دولت می تواند تعامل خود را حفط کند.
بر اساس این گزارش ظهر امروز 40 جایگاه عرضه سوخت از 14 استان به مزایده گذاشته خواهند شد که استان های مرکزی با هفت، آذربایجان غربی با 6، فارس با چهار و شهر تهران با پنج جایگاه، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند؛همچنین هر جایگاه بین پنج تا شش میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.
گفتنی است در تاریخ 15 شهریورماه ، حدود 100 جایگاه سوخت به مزایده گذاشته شده اند که مزایده نزدیک به 70 جایگاه سوخت به انجام رسید و در مجموع 333 پاکت پیشنهاد قیمت دریافت شد. ارزش واگذاری ها در این مزایده نزدیک به 3500 میلیارد ریال (350 میلیارد تومان) بود.
 

لینک کوتاه
سازمان خصوصی سازی جایگاه سوخت

اخبار مرتبط