سومین و آخرین واحد بخار نیروگاه عسلویه شب گذشته با موفقیت برای نخستین بار به شبکه سراسری برق کشور سنکرون شد و به مدار تولید پیوست؛ اقدامی که افزون‌بر افزایش ظرفیت این نیروگاه به حدود 1500 مگاوات، سالانه میلیون‌ها مترمکعب صرفه‌جویی سوخت برای کشور به همراه خواهد داشت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت نیرو، معاون برق و انرژی وزارت نیرو اعلام کرد: آخرین واحد بخار نیروگاه عسلویه با ظرفیت 160 مگاوات، شب گذشته به بهره‌برداری رسید. نیروگاه عسلویه پیش از این با 6 واحد گازی و دو واحد بخار، درمجموع با ظرفیت 1330 مگاوات فعالیت می‌کرد که با تکمیل سومین واحد بخار، توان تولیدی آن به حدود 1500 مگاوات رسید.

به گفته وی، راه‌اندازی واحد سوم بخار این نیروگاه سالانه حدود 280 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی سوخت ایجاد خواهد کرد. همچنین، مجموع سه واحد بخار افزوده‌شده، راندمان نیروگاه را به حدود 50 درصد می‌رساند و سبب صرفه‌جویی سالانه 840 میلیون مترمکعب سوخت در کشور می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه در کیلومتر 25 جاده عسلویه به پارسیان در استان بوشهر قرار دارد و یکی از پروژه‌های مهم تأمین پایدار برق در جنوب کشور به شمار می‌رود.


لینک کوتاه
نیروگاه عسلویه