هفته مدیریت مصرف و هفته صرفه‌جویی در مصرف انرژی، فرصتی برای بازخوانی یکی از مهم‌ترین الزامات حکمرانی پایدار و مسئولانه؛ یعنی مدیریت صحیح منابع و تقویت فرهنگ مصرف آگاهانه در همه سطوح جامعه است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، به مناسبت هفته صرفه جویی محمدرضا کاویانپور، رییس موسسه تحقیقات آب پیامی به شرح زیر صادر کرد؛
امروز بیش از هر زمان دیگری روشن است که پایداری خدمات و تاب‌آوری زیرساخت‌های کشور، تنها به توسعه ظرفیت‌ها وابسته نیست، بلکه به نحوه بهره‌برداری، الگوی مصرف و مسئولیت‌پذیری جمعی نیز گره خورده است. رخدادهای اخیر و تهدیدهایی که متوجه برخی زیرساخت‌های حیاتی منطقه شده‌اند، بار دیگر یادآور این واقعیت هستند که حفظ امنیت و پایداری تأمین آب و انرژی، نیازمند نگاهی آینده‌نگر، مدیریت علمی و مشارکت عمومی است.
 
در چنین شرایطی، مدیریت مصرف دیگر صرفاً یک توصیه اقتصادی یا رفتاری نیست؛ بلکه بخشی از راهبرد ملی برای صیانت از منابع، افزایش تاب‌آوری و تضمین تداوم خدمت‌رسانی به نسل امروز و آینده محسوب می‌شود. هر میزان صرفه‌جویی و هر انتخاب آگاهانه در الگوی مصرف، سهمی مؤثر در کاهش فشار بر زیرساخت‌ها و حفظ سرمایه‌های ملی خواهد داشت.
 
موسسه تحقیقات آب با تکیه بر دانش و پژوهش کشور، در جهت ارتقای بهره‌وری و مدیریت پایدار منابع، راهکارهای نوین را توسعه می‌دهد و تصمیم‌گیری‌های علمی را پشتیبانی می‌کند؛ چرا که باور داریم تاب‌آوری و پایداری کشور، بیش از هر زمان دیگر به انتخاب‌های امروز ما در حوزه مصرف وابسته است.
 
ضمن گرامیداشت این مناسبت، از همه مدیران، متخصصان، پژوهشگران و آحاد مردم دعوت می‌شود با همراهی و توجه بیش از پیش به اصول مصرف بهینه، در حفظ پایداری منابع و تقویت تاب‌آوری کشور نقش‌آفرین باشند.

لینک کوتاه
موسسه تحقیقات آب هفته مدیریت مصرف مصرف انرژی

اخبار مرتبط

نظرات شما