دوشنبه، ۰۱ تير ۱۴۰۵
کانال تلگرام نسیم اقتصاد

آموزش و مشارکت زنان؛ محور اصلی ترویج مدیریت مصرف انرژی

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت نیرو با تأکید بر نقش اثرگذار زنان در اصلاح الگوی مصرف انرژی، گفت: استفاده از ظرفیت زنان در خانواده، صنعت و جامعه می‌تواند به یکی از پیشران‌های اصلی مدیریت مصرف و عبور موفق از شرایط اوج بار تابستان تبدیل شود.

سومین نشست پویش ملی «25 درجه» با تأکید بر نقش زنان و شبکه‌های مردمی در مدیریت مصرف انرژی برگزار شد

مدیرکل فرهنگی اجتماعی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواد و سرپرست اداره‌کل روابط عمومی، امور بین‌الملل و مطالعات اجتماعی شرکت توانیر در سومین نشست پویش «25 درجه» بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت زنان، خانواده‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و شبکه‌های فرهنگی برای ترویج مدیریت مصرف انرژی و عبور موفق از اوج بار تابستان تأکید کردند.

قدردانی رئیس‌جمهوری از وزارت نفت در مدیریت مصرف انرژی طی زمستان گذشته

رئیس‌جمهوری با قدردانی از اقدام‌های وزارتخانه‌های نفت، نیرو و کشور در مدیریت مصرف انرژی طی زمستان گذشته گفت: عبور موفق از دوره اوج مصرف نیازمند تداوم سیاست‌های مدیریت مصرف و تبدیل نهضت بهینه‌سازی مصرف انرژی به یک فرهنگ عمومی و رفتار سازمانی پایدار در سراسر کشور است.

پیام رئیس موسسه تحقیقات آب به مناسبت هفته مدیریت مصرف و هفته صرفه‌جویی در مصرف انرژی

هفته مدیریت مصرف و هفته صرفه‌جویی در مصرف انرژی، فرصتی برای بازخوانی یکی از مهم‌ترین الزامات حکمرانی پایدار و مسئولانه؛ یعنی مدیریت صحیح منابع و تقویت فرهنگ مصرف آگاهانه در همه سطوح جامعه است.

آغاز فصلی نو در همکاری نفت و نیرو برای بهینه‌سازی مصرف انرژی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت‌های تابعه وزارت نیرو، همکاری‌های خود را با هدف مصرف بهینه انرژی و سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در این بخش گسترش می‌دهند.

اصلاح الگوی مصرف انرژی راهکاری برای تداوم فعالیت‌های تولیدی است

رئیس‌جمهوری گفت: اگر در حوزه مصرف برق، گاز و سایر حامل‌های انرژی نتوانیم الگوی مصرف را اصلاح کنیم، ناگزیر بخشی از ظرفیت‌های تولیدی کشور تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت.

مدیریت مصرف انرژی ضامن تداوم تولید و ارزآوری کشور است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، صنعت پتروشیمی را قلب تپنده ارزآوری و اشتغال در کشور دانست و گفت: باید با مدیریت صحیح مصرف در بخش‌های غیرمولد، سوخت مورد نیاز صنایع ازجمله پتروشیمی را تأمین کنیم تا چرخه اقتصاد و تولید ثروت در کشور دچار وقفه نشود.

اجرای 96 طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت پتروشیمی

مدیر بهینه‌سازی مصرف انرژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه 96 طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی ازسوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در داخل و خارج از صنعت در حال اجراست، گفت: برآورد می‌شود با اجرای این طرح‌ها و فعال‌بودن واحدها با ظرفیت کامل، سالانه حدود 250 میلیون مترمکعب کاهش مصرف گاز محقق شود.

صدور گواهی انطباق مصرف انرژی برای «شرکت نفت سپاهان»

شرکت نفت سپاهان موفق به دریافت گواهی انطباق معیار مصرف انرژی واحدهای تولیدی خود برای سال 1403 شد. این گواهی مبتنی بر استاندارد ملی ایران شماره 11593 و از سوی سازمان ملی استاندارد صادر شده است.

فراخوان سخنگوی دولت برای نهضت ملی اصلاح الگوی مصرف انرژی/ سرمایه اجتماعی و همدلی مردم، کلید عبور از چالش‌های زیرساختی است

سخنگوی دولت در جلسه هم‌اندیشی «پویش 25 درجه» با اعلام فراخوان برای نهضت ملی اصلاح الگوی مصرف انرژی اظهار کرد: سرمایه اجتماعی و همدلی مردم، کلید عبور از چالش‌های زیرساختی است.