مدیرعامل شرکت سعودی آرامکو گفت با ادامه اختلال تردد از تنگه هرمز، 100 میلیون بشکه از عرضه هفتگی نفت کاسته می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از رویترز، امین ناصر روز دوشنبه (21 اردیبهشت) گفت چنانچه اختلال تردد از تنگه هرمز ادامه یابد، بازار نفت هر هفته حدود 100 میلیون بشکه از دست خواهد داد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که سهمیه‌بندی تقاضا با تداوم اختلال عرضه از طریق تنگه هرمز ادامه یابد. چنانچه تردد کشتی‌ها به حالت عادی بازگردد، پیش‌بینی می‌کنیم که رشد تقاضا به‌طور چشمگیری افزایش یابد.

ناصر همچنین روز یکشنبه (20 اردیبهشت) هشدار داد که عرضه جهانی نفت در دو ماه گذشته حدود یک میلیارد بشکه کاهش یافته و حتی در صورت احیای عرضه نفت هم تثبیت وضعیت بازارهای انرژی زمان‌بر است.

پس از جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و به‌دنبال آن، اختلال تردد از تنگه هرمز و افزایش قیمت‌ها، عرضه جهانی انرژی به‌شدت کاهش یافته است.


لینک کوتاه
تنگه هرمز

اخبار مرتبط

نظرات شما