سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واردکنندگان خودرو مانند صف شکن هستند هر مسیری که مسدود شود به سرعت مسیر‌های جایگزین را پیدا و خودرو وارد کشور می‌کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایلنا، عزت الله زارعی با اشاره به آمار‌های واردات خودرو گفت: در سال 1402 تعداد خودرو‌های واردشده 12 هزار دستگاه بود، در سال 1403 حدود 60 هزار دستگاه و در سال 1404 حدود 75 هزار دستگاه وارد کشور شد.  

 
وی تاکید کرد: این میزان واردات با کمترین فشار را بر سهمیه‌های ارزی وارد کرد.
 
سخنگوی وزارت صمت افزود: در فروردین امسال 4 هزار و 800 دستگاه خودرو وارد کشور شد.  
 
عزت الله زارعی درباره خودرو‌های مانده در گمرکات گفت: تعدادی خودرو در گمرکات باقی مانده بود که ترخیص شدند.

لینک کوتاه
واردات خودرو سخنگوی وزارت صمت

اخبار مرتبط

نظرات شما