رئیس مجتمع آموزشی و پژوهشی خراسان پژوهشگاه نیرو و رئیس کمیته مبحث 19، در سومین نشست کمیته مبحث 19 مقررات ملی ساختمان که با تمرکز بر "مدیریت مصرف انرژی"، برگزار شد؛ بر ضرورت همافزایی نهادهای تخصصی و اجرای دقیق این مبحث برای ارتقای بهرهوری انرژی در ساختمانها تاکید کرد.
به گزارش
نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو(پاون)،
این نشست به میزبانی مشترک مجتمع آموزشی و پژوهشی خراسان پژوهشگاه نیرو و مرکز آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی و با حضور اعضای کمیته، شامل نخبگان حوزه مهندسی، نمایندگان اتاق بازرگانی، شهرداری مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و استادان دانشگاه برگزار شد.
بر اساس این گزارش در این نشست،"حمیدرضا ایمانی جاجرمی" رئیس مجتمع آموزشی و پژوهشی خراسان پژوهشگاه نیرو و رئیس کمیته مبحث 19، با اشاره به ظرفیتهای مجتمع خراسان پژوهشگاه نیرو در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر و مدیریت مصرف، اجرای دقیق مبحث 19 را از الزامات اساسی بهبود بهرهوری انرژی در ساختمانها دانست و بر گسترش همکاری میان نهادهای تخصصی استان برای تحقق اهداف این مبحث تأکید کرد.
همچنین "سهراب امینی ولاشانی" رئیس مرکز تخصصی نوآوری و توسعه فناوری مدیریت مصرف انرژی پژوهشگاه نیرو و از اعضای کمیته مبحث 19، با حضور برخط در این جلسه، ضمن تشریح توانمندیهای این مرکز تخصصی نوآوری و توسعه فناوری از آمادگی مرکز برای مشارکت در برنامههای بهینهسازی مصرف انرژی، بهویژه در شهر مشهد، خبر داد.
"محسن خنداندل" رئیس کمیسیون خدمات فنی و مهندسی، مشاورهای و عمران اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز ضمن قدردانی از فعالیتهای پژوهشگاه نیرو در حوزه آموزش و پژوهش، بر نقش موثر پژوهشگاه نیرو در ارتقای دانش فنی و کیفیت خدمات مهندسی استان خراسان تاکید کرد.
"نسرین یوسفی عارفی" رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز با اشاره به تعاملات این کمیسیون با شرکتهای تابعه وزارت نیرو از جمله ساتبا و توانیر، بر ضرورت تدوین و امضای تفاهمنامههای مشترک آموزشی و پژوهشی میان اتاق بازرگانی و پژوهشگاه نیرو تأکید کرد.
شهرام عیدیزاده" رئیس مرکز آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی خراسان رضوی، نیز موضوع توسعه همکاریهای آموزشی و انعقاد تفاهمنامه رسمی با پژوهشگاه نیرو را مطرح کرد.
"شهریار زهدی" دبیر کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و مشاورهای و عمرانی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز با ارائه تحلیلی از اهمیت مبحث 19 در کاهش مصرف انرژی، بر ضرورت بازنگری دقیق و توجه ویژه به ویرایش جدید این مبحث تأکید کرد.
در بخش پایانی این نشست نیز ضمن بررسی تخصصی و تحلیل علمی ویرایش جدید مبحث 19 مقررات ملی ساختمان توسط اعضای حاضر، راهکارهای عملی و اجرایی، با تمرکز بر شهر مشهد بهعنوان پیشرو در این حوزه، ارائه شد.
نظرات شما