طبق اعلام معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش ، براساس مصوبه 67 کارگروه دائمی شورای راهبری فناوریها و تولیدات دانشبنیان، مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی سرمایهگذاری خطرپذیر شرکتی صنعت پالایش نفت به این شرکت ابلاغ شد.
به گزارش
نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، این صندوق با هدف ایجاد یکپارچگی در فعالیتهای حوزه پژوهش و فناوری صنعت پالایش و سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان حوزه صنعت پالایش نفت به منظور افزایش بهره وری، خلق ارزش افزوده، کاهش ریسک های عملیاتی و کمک به تحقق اقتصاد دانش بنیان و حمایت مالی و راهبردی از شرکت های دانش بنیان و طرح های فناورانه در حوزه صنعت پالایش از سال 1404 در دستور کار شرکت ملی پالایش و پخش قرار گرفت.
لازم به ذکر است که در تاسیس این صندوق، 3 پالایشگاه مشارکت داشته و در گام بعدی نیز سایر پالایشگاهها به ساختار سهامداری صندوق اضافه خواهند شد.
لینک کوتاه
نظرات شما