اتوبوسهای برقی جدید در 3 خط اتوبوسرانی تهران صبح امروز در خیابان انقلاب کار خود را آغاز کردند.
به گزارش
نسیم اقتصاد، فعالیت اتوبوسهای برقی جدید در 3 خط اتوبوسرانی تهران صبح امروز از ساعت 7 صبح آغاز شد.
آئین آغاز به کار این اتوبوسهای برقی در میدان انقلاب بعد از خیابان جمالزاده پایانه اتوبوسرانی کاوه انجام شد.
احمد قیومی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در جمع خبرنگاران گفت: در افتتاح اولین خط تماماً برقی خط جمهوری بهارستان گفتیم که 15 خط در تهران با اولویت مرکز شهر برقی سازی خواهد شد.
وی افزود: امروز به فاصله یک هفته از افتتاح خط قبلی 3 خط دیگر را با اتوبوسهای برقی فعال میکنیم.
وی با اشاره به پایانههایی که امروز به صورت برقی فعال خواهد شد، گفت: پایانه کاوه در میدان انقلاب تا سپاه یکی از خطوط است که بخشی از خیابان انقلاب و خیابان طالقانی را در برمیگیرد. همچنین خط جمهوری تا کریمخان و خط اول خیابان فردوسی تا پایانه بیهقی برقی سازی خواهد شد.
وی تصریح کرد: امیدواریم این برقی سازی خطوط در مرکز شهر یک گام مؤثر و عملی در حفظ محیط زیست و آلودگی هوا باشد.
قیومی با بیان اینکه دستگاههای مختلفی که در آلودگی هوای تهران تکلیف دارند متعدد هستند، خاطرنشان کرد: حمل و نقل عمومی تهران یکی از آن دستگاههاست، اما پیشگام بودن در این عرصه و اثرگذاری در افکار مردم از سوی شهرداری بیشتر از دستگاههاست.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اضافه کرد: برقی سازی در تهران ضرورت است؛ در پایتختی با جمعیت بیش از 10 میلیون نفر که صبحها با ورودیهای جدید بیش از 13 میلیون نفر جمعیت دارد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با تاکید بر اینکه این رویداد ترافیک در مرکز شهر را بهینه میکند، گفت: با این اتفاق اعتماد به حمل و نقل عمومی برمیگردد. هدف گذاری بزرگ و ویژه ما بر این است که بتوانیم 2500 دستگاه اتوبوس برقی را در تهران به کارگیری کنیم. این جدای از اتوبوسهای دیزلی قبلی است که نیاز به نوسازی دارند و ناوگان اتوبوسرانی را به یک عدد مطلوب در تعداد اتوبوس برسانیم.
وی ادامه داد: در سال آینده بهطور کامل میتوانیم بگوییم که اتوبوسرانی به 6 هزار دستگاه اتوبوس میرسد که مطلوب است. امروز 3 هزار دستگاه با بازسازی به کار گرفته شده در مقایسه با 3 سال پیش که تنها 1000 دستگاه فعال بود.
قیومی با بیان اینکه امروز 30 اتوبوس برقی به ناوگان اضافه شد، اظهار کرد: اتوبوسهای برقی که امروز اینجاست استاندارهای بین المللی را برای خود دارد. اتوبوس دیزلی در بهترین حالت حدود 55 هزار لیتر گازوئیل را در سال میسوزاند. این اتوبوسها در دمای زیر صفر موتور گرم کننده برای گرم کردن اتوبوس را روشن میکند که در هر ساعت یک لیتر را مصرف میکند. اگر در تمام سه ماه زمستان روشن هم باشد کمتر از هزار لیتر را مصرف میکند. اما در مقابل 55 هزار لیتر قابل قیاس نیست.
وی در پاسخ به منتقدان اظهار کرد: این یک کار عملیاتی بزرگ در جهت کم کردن آلودگی هواست. این شاید به اشتباه و شاید به مقاصد دیگر مطرح شد. باید این کار را تحسین کرد که توسط این دوره انجام شد. مجموعه کارها در معاونت حمل و نقل مانند واگنها تراموا و نوسازی ناوگان همگی باهم کمک میکند که بتوانیم حمل و نقل آسانتری داشته باشیم.
قیومی گفت: به دنبال ایجاد پارکینگها و استفاده از حمل و نقل عمومی هستیم. امیدواریم در سال آینده به نتایج بهتری برسیم. تا 500 دستگاه اتوبوس در یکی دو ماه آینده وارد تهران خواهد شد. همزمان زیرساختهای شهر را آماده میکنیم.
لینک کوتاه
نظرات شما