رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی گفت: بازرسی کالاها در مبادی ورودی ترکیه به صورت غیر استاندارد انجام می شود و همین امر باعث می‌شود برخی کالاها مجددا به درستی بارگیری نشوند و یا حتی آسیب ببینند.

به گزارش نسیم اقتصاد، میرفتحعلی سید زنوزی در نشست خبری که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، در خصوص مشکلات رانندگان بین المللی گفت:باید بررسی کنیم که ریشه  مشکلات چیست. باید ببینیم چه اتفاقی می افتد که تفاهم نامه ها زیر پاگذاشته می‌شود. باید تفاهم نامه‌ها طوری تنظیم شود که مشکلات بروز نکنند و اخذ مبالغ خارج از تفاهم نامه برای هیچ طرف قابل انجام نباشد.
 
وی افزود: هزینه‌های رفتارهای دولتی را رانندگان با مبلغ پرداخت می‌کنند. زیرا  هماهنگی‌های لازم صورت نمی گیرد و صنف ما از این بابت ناراضی است.
 
رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی تصریح کرد:وقتی ترک ها بدانند که مسیر دیگری برای تردد از مرزها نداریم، سخت گیری  می‌کنند بنابراین باید مسیرهای جایگزین را در نظر داشته باشیم.
 
وی همچنین عنوان کرد:همسان سازی سوخت باید انجام شود. اگر قیمت گازوئیل را با مرز ترکمنستان یکی کنیم مشکلاتمان حل خواهد شد.
 
زنوزی با بیان اینکه مشکلات زیادی در ترانزیت داریم، افزود: نیاز است که ستاد ملی مربوطه فعال شود تا به مشکلاتمان رسیدگی کنند.
 
وی همچنین به بازرسی‌های غیراصولی در مرزهای ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: بازرسی کالاها در مبادی ورودی ترکیه به صورت غیر استاندارد انجام می شود. این یکی از مشکلات رانندگان است. نمی‌گوییم که بررسی و بازرسی نکنند، ولی به صورت استاندارد انجام شود که کالاها آسیب نبینند و مجبور نشویم خسارت پرداخت کنیم.
 
رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در پایان گفت: کنوانسیون‌های بین المللی باید رعایت شود. انجام تشریفات گمرکی پروسه طولانی دارد و 15 روز به طول می انجامد. حداقل 10 روز در ایران و 5 روز در ترکیه طول می کشد. باید کار رانندگان به سرعت انجام شود و نباید معطل بمانند.

لینک کوتاه
کالاهای ایرانی ترکیه شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی

اخبار مرتبط

نظرات شما