در جلسه بیست و هفتم حراج سکه طلا، 9 هزار و 573 قطعه انواع سکه خریداری شد و در مجموع طی 27 جلسه حراج بیش از 407 هزار سکه طلا خریداری شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، امروز (هفتم آبان ماه 1403) بیست و هفتم جلسه حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، برگزار شد که در نهایت، 9 هزار و 573 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافت.
 
طبق اعلام مرکز مبادله ایران، در این حراج، از مجموع چهار هزار و 746 قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، چهار هزار و 162 قطعه با میانگین قیمت 16 میلیون و 451 هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.
 
همچنین، از مجموع دو هزار و 229 قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، یک هزار و 557 قطعه با میانگین قیمت 26 میلیون و 466 هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.
 
در بخش حراج تمام سکه نیز شش هزار و 795 قطعه سکه ثبت سفارش شد که سه هزار و 854 قطعه با میانگین قیمت 50 میلیون و 36 هزار تومان تخصیص داده شد.
 
زمان بندی تحویل سکه

 
متقاضیان جهت دریافت سکه، باید به جدول زمانی تحویل سکه توجه داشته باشند. زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا از 16 آبان‌ماه آغاز و تا 23 آبان‌ماه ادامه دارد؛ طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می‌شود و هزینه تحویل 30 هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود.
 
اشخاصی که طی بازه زمانی 24 آبان ماه الی یکم آذرماه، برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا 50 هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می‌شود؛ این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.
 
فروش بیش از 407 هزار سکه در 27 جلسه حراج
 
مطابق داده‌های مرکز مبادله، از زمان برگزاری اولین جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادله به تاریخ 13 اسفند 1402 تا امروز و طی 27 جلسه حراج، در مجموع 407 هزار و 494 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده که سهم ربع سکه از این حجم تخصیص 215 هزار و 950 قطعه، نیم سکه 77 هزار و 210 قطعه و تمام سکه 114 هزار و 334 قطعه است.
 
فردا حراج شمش، پس فردا سکه
 
براساس اطلاعیه‌های منتشر شده از سوی مرکز مبادله ایران، فردا، سه شنبه هشتم آبان ماه، شصت و سومین جلسه حراج شمش طلا و پس فردا، چهارشنبه نهم آبان ما بیست و هشتیم جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار میشود.
 
متقاضیا شرکت در حراج شمش طلا تا ساعت 24 امشب، دوشنبه (هفتم آبان)، فرصت دارند تا با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (350 میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا در این حراج شرکت کنند.
 
همچنین، متقاضیان شرکت در حراج سکه نیز، از ساعت 8 تا 23 فردا (سه شنبه هشتم آبان ماه) مهلت داشته تا با ثبت سفارش خود از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله ایران market.ice.ir در این حراج شرکت کنند.
 
گفتنی است؛ کلیه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی و بالای 18 سال می‌توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا 5 قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان 5 قطعه ربع سکه یا 5 قطعه نیم سکه یا 5 قطعه تمام سکه یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از 5 قطعه باشد.

لینک کوتاه
قیمت سکه طلا معاملات بازار تهران

اخبار مرتبط

نظرات شما