قیمت طلا در روز جمعه (27 سپتامبر) در مسیر رسیدن به بهترین سه ماهه خود در بیش از هشت سال گذشته بود که در جلسه‌های اخیر به رکوردهای بالاتری رسید زیرا شروع تسهیل پولی ایالات‌متحده جذابیت شمش بدون بازده را افزایش داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، طلا پس از طی چهار جلسه متوالی به بالاترین سطح تاریخی خود، با یک درصد کاهش به 2643 دلار و 88 سنت در هر اونس رسید. قیمت روز پنجشنبه به قیمت تاریخی 2685 دلار و 42 سنت رسید.
 
معاملات آتی طلای آمریکا با 0.9 درصد کاهش به 2668 دلار و 10 سنت رسید. فلز گرانبها، که یک محافظ سنتی در برابر عدم قطعیت ژئوپلیتیکی و اقتصادی است، در این سه ماهه حدود 14 درصد افزایش یافته که قوی‌ترین عملکرد آن از سه ماهه اول سال 2016 است و در سال جاری حدود 28 درصد افزایش یافته که بیشترین میزان در 14 سال گذشته است.
 
با توجه به کاهش بیشتر نرخ در آینده پس از کاهش هفته گذشته توسط فدرال رزرو، تقاضای زیاد برای این فلز طلا را به سطوح فنی بالا رساند. با این حال، برخی بانک‌ها انتظار دارند که قیمت‌ها تا 3000 دلار افزایش یابد و فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار اظهار کرد که سطح 3000 دلار آمریکا در هر اونس در سال جاری کاملاً ممکن است.
 
استریبل افزود، شکست مذاکرات صلح خاورمیانه، وخامت بازار کار، کاهش دیگر نرخ فدرال رزرو و محرک‌های بیشتر چین می‌تواند از بازار طلا حمایت کند. این رالی همچنین به تقاضای فیزیکی در مصرف‌کنندگان برتر؛ چین و هند، آسیب وارد کرد.
 
در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت نقره افزایش یافت و از تاثیر سرریز طلا سود برد، اگر چه برخی تحلیلگران هشدار می‌دهند که این افزایش ممکن است کمرنگ شود. هر اونس نقره پس از رسیدن به بالاترین میزان خود از دسامبر 2012 با 32.71 دلار در روز پنجشنبه، با 1.8 درصد کاهش به 31.46 دلار در هر اونس رسید.
 
طبق گزارش رویترز، پلاتین با 0.4 درصد کاهش به 1003 دلار و 57 سنت رسید، در حالی که پالادیوم 3.7 درصد کاهش یافت و به 1008 دلار و 82 سنت رسید.

لینک کوتاه
طلای جهانی وزارت بازرگانی

اخبار مرتبط

طلای جهانی سر به زیر شد

طلای جهانی سر به زیر شد

قیمت طلای جهانی امروز، چهارشنبه در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران از انجام... 22 آذر 1402

طلای جهانی در مسیر پرواز

طلای جهانی در مسیر پرواز

قیمت طلا امروز دوشنبه با توجه به کاهش نرخ دلار افزایش یافت، زیرا داده‌های اقتصادی اخیر... 29 آبان 1402

نظرات شما