رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعضای شورا بر کار شهردار نظارت کامل دارند و مسایل حوزه مدیریت شهری را نقد می‌کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد، مهدی چمران روز سه‌شنبه در حاشیه دویست و شصت و سومین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران افزود: اعضای شورا تمام مسایل ریز و درشت مالی را می‌بینند، نظارت می‌کنند، تذکر می‌دهند و گاهی تذکرات را به سوال تبدیل می‌کنند البته دوستانی که در مورد مسایل شهرداری صحبت می‌کنند باید مباحث را اثبات کنند.

رییس شورای شهر تهران اظهار کرد: در دستور قرار دادیم که شهردار در مورد ساخت مسکن توضیحاتش را ارایه دهد؛ چه سوالی در شورا مطرح شده باشد و چه نشده باشد.

چمران راجع به از سرگیری فعالیت اغذیه فروشان در خیابان سی تیر تهران هم گفت بدون هماهنگی اقدام به تغییر کاربری خیابان‌ شده است در حالیکه باید در شورا تصویب شود لذاحق ندارند چنین کاری انجام دهند.

وی ادامه داد: هیات انطباق فرمانداری در گذشته طرح تغییر کاربری تعدادی از خیابان‌ها را رد کرد و شورا مصوبه خود را پس گرفت.

چمران تاکید کرد: تلاش زیادی شده تا اغذیه‌فروشان خیابان 30 تیر جمع آوری شوند درست نیست که پیمانکاران جدید اغذیه فروشان دوباره به این خیابان باز گردند و مشغول به فعالیت شوند به هم بگویند قرار بوی غذا به بیمارستان نمی‌رسد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره جمع آوری سنگ فرش برخی خیابان‌های تهران هم گفت که این کار به صرفه نیست، در خواست ما چهارراه‌ها و میادینی بود که خودروها سرعت کمتری دارنداما امروز کندن دوباره این سنگ‌ها کار ضروری نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اقدام به هتل سازی ولنجک از سر گرفته شده است، افزود: اقدامی که مشاهده می شود کار عمرانی نیست و متاسفانه مواردی که مطرح شد درست نیست قرار شد در کمیسیون ماده 5 مجددا رای دهند که همه رای مثبت دادند باید در شورای عالی معماری و شهرسازی نیز این موضوع از سر گرفته شود.

 

لینک کوتاه
چمران شورا شهردار

اخبار مرتبط

نظرات شما