مجموع مقدار تولید 4 شرکت بزرگ فولادی کشور شامل فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و فولاد خراسان در مردادماه به نسبت تیرماه با کاهش 246 هزار تنی مواجه شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، بر اساس اعلام سازمان بورس، مجموع مقدار تولید 4 شرکت بزرگ فولادی در مرداد ماه رقمی بالغ بر یک میلیون و 615 هزار تن اعلام شده که در مقایسه با تیر ماه با بیش از 246 هزار تن کاهش همراه بود.
 
طبق آمار ارائه شده، شرکت فولاد مبارکه اصفهان 689 هزار تن، فولاد خوزستان 583 هزار و 697 تن، ذوب آهن 214 هزار و 337 تن و فولاد خراسان 128 هزار و 201 تن تولید در مردادماه امسال به ثبت رسانده‌اند.
 
همچنین، این 4 شرکت فولادی در تیر ماه حدود یک میلیون و 861 هزار تن تولید داشتند که تنها متهم روند کاهش تولید در مردادماه، قطعی برق بوده است؛ در این میان شرکت فولاد خوزستان با 750 هزار تن تولید بیشترین میزان تولید را از آن خود کرد.
 
میزان فروش شرکت‌های فولادی در مرداد ماه
 
در مقابل نیز مقدار فروش 4 شرکت فولادی (فولاد خراسان، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان و ذوب آهن) در ماه مرداد مورد بررسی قرار گرفته که طبق آمار موجود، مقدار فروش انجام شده در این بازه زمانی با 112 هزار تن کاهش نسبت به تیر ماه از یک میلیون و 309 هزار تن به عدد یک میلیون 197 هزار تن رسید.
 
در مرداد ماه بیشترین فروش متعلق به شرکت فولاد مبارکه اصفهان بوده که با 750 هزار تن فروش از دیگر شرکت‌ها پیشی گرفت.
 
جمع فروش 4 شرکت فولادی
 
در بخش دیگر این گزارش نیز به مبلغ فروش 4 شرکت فولادی در مرداد ماه اشاره شده که بر این اساس مجموع فروش این شرکت‌ها رقمی حدود 339 هزار و 428 میلیارد ریال بوده، از این میان بیشترین میزان فروش با رقم 244 هزار میلیارد ریال به نام شرکت فولاد مبارکه اصفهان ثبت شد.

لینک کوتاه
کاهش تولید شرکت فولاد بورسی

اخبار مرتبط

کاهش قیمت نفت شدت گرفت

کاهش قیمت نفت شدت گرفت

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر انتظارات برای تولید بالاتر اوپک... 12 شهریور 1403

نظرات شما