رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 57 هزار تن تخم مرغ به ارزش 60 میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، «حمیدرضا کاشانی» امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت صادرات تخم‌مرغ به کشورهای هدف، افزود: تخم‌مرغ به کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، سودان و کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون قطر و امارات صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: ایران از واردکننده تخم مرغ به صادرکننده تبدیل شده به طوری که ماهانه حدود 110 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز داخلی بخشی از محصول مازاد به کشورهای هدف صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن تصریح کرد: امسال تلاش داریم، با توجه به افزایش تولید تخم مرغ طبق برنامه وزارت جهاد کشاورزی، بین 3 تا 5 درصد افزایش صادرات به کشورهای هدف نیز داشته باشیم.

کاشانی با بیان اینکه که ماهانه بین 10 تا 13 هزار تن تخم مرغ به کشورهای هدف صادر می‌شود اضافه کرد: به نظر می‌رسد امسال میزان حجم صادرات تخم مرغ کشور به حدود 150 هزار تن برسد.

به گفته وی، سال گذشته 136 هزار تن به ارزش 170 میلیون دلار بود.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن گفت: از ابتدای خرید حمایتی تاکنون بیش از 3 هزار و 600 تن تخم مرغ به‌منظور حفظ ذخایر داخلی، تنظیم بازار و ارسال به مقاصد صادراتی خرید حمایتی می‌شود.

 طبق آمارهای موجود، سال گذشته یک میلیون و 260 هزار تن محصول تخم مرغ در کشور تولید شده و همچنین در مجموع یک هزار و 700 واحد تولید تخم مرغ و 600 واحد پرورش پولت در کشور فعال است.

 

لینک کوتاه
صادرات تخم مرغ مرغداران تخم‌گذار

اخبار مرتبط

صادرات گاز ایران

صادرات گاز ایران

در گزارش پیشرو به بررسی روابط گازی ایران با عراق، ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان ... 3 مرداد 1403

نظرات شما