سخنگوی صنعت برق گفت: 22 هزار مگاوات نیروگاه جدید که نیمی از آنها تجدیدپذیر است در دست ساخت قرار دارند و 3 واحد جدید نیروگاهی در طول تابستان جاری وارد مدار می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شرکت مدیریت تولید انتقال و توزیع نیروی برق ایران توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اعلام اینکه 3 واحد جدید نیروگاهی در طول تابستان جاری وارد مدار می‌شود، گفت: یکی از این واحدها در نیروگاه رودشور قرار دارد، این واحد نیروگاهی با آخرین فناوری‌های روز دنیا در دست ساخت بوده و نخستین نیروگاهی است که از توربین گازهایی که قبلا در این نیروگاه ساخته شده و با سه بویلر تغذیه می‌شود.
 
سخنگوی صنعت برق افزود: این واحد از حرارت خروجی اگزوز واحد نیروگاهی کلاس F استفاده کرده و از هیچ نوع سوختی استفاده نمی‌کند.
 
مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به این که هر سال یک میلیون مشترک جدید به تعداد مشترکان صنعت برق افزوده می شود، خاطرنشان ساخت: این تعداد مشترک جدید به همراه مصارف صنعتی جدید مجموعا 4.5 تا 5 درصد رشد مصرف به دنبال دارند.
 
وی همچنین گفت: آخرین میزان تقاضای مصرف برق کشور در تابستان جاری 77 هزار و 514 مگاوات ثبت شد که رشد بالای 7 درصدی مصرف برق را نشان می‌دهد که بخشی از آن به استفاده نادرست از وسایل سرمایشی باز می‌گردد.

لینک کوتاه
رشد مصرف برق کشور سخنگوی صنعت برق

اخبار مرتبط

نظرات شما