رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن با بیان اینکه منابع صندوق ملی مسکن در بودجه امسال معادل 25 هزار میلیارد تومان است از تخصیص 6 هزار میلیارد تومان از این منابع به صندوق خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا مهدیار اسماعیلی در خصوص منابع صندوق ملی مسکن، اظهار داشت: صندوق ملی مسکن در بودجه 1403 دارای مصوبه 25 هزار میلیاردتومانی است که با منابع حاصل از استرداد اقساط مسکن مهر و استنکاف بانک‌ها، منابع صندوق افزایش چشمگیری خواهد یافت؛ به عنوان نمونه برای سال آینده، حدود 4 هزار میلیارد تومان از اقساط مسکن مهر به صندوق ملی مسکن واریز خواهد شد.

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن ادامه داد: از 25 هزار میلیارد تومان بودجه 1403 در حال حاضر به میزان 6 هزار میلیارد تومان در وجه صندوق ملی مسکن تخصیص یافته است.

مهدیار اسماعیلی تصریح کرد: تلاش کردیم تا هم زمان با جذب منابع و همچنین هزینه‌کرد منابع صندوق برای نهضت ملی مسکن برای ماه‌های پیش رو پیش‌بینی‌های مستمر داشته باشیم تا دچار محدودیت منابع نشویم.

وی در خصوص خرید سیمان از طریق بورس کالا توضیح داد: خرید سیمان از طریق بورس کالا انجام خواهد شد. در خصوص سیمان هزینه حمل حائز اهمیت است و بنابراین پروژه باید از کارخانه نزدیک به خود، سیمان را دریافت کند. با توجه به پیشرفت پروژه‌ها، مطالعه نیاز سیمان پروژه‌ها در دست انجام است و با تکمیل مطالعات و تعیین میزان نیازی که هرکدام از پروژه‌ها در هر استان به سیمان دارند، خرید سیمان از طریق بورس کالا انجام خواهد شد.


 

لینک کوتاه
منابع صندوق ملی مسکن بودجه ۱۴۰۳ بورس کالا