مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از تحقق 100 درصدی برنامه‌های ابلاغی وزارت نفت به این مجموعه و افزایش روزانه 50 میلیون مترمکعب به ظرفیت فرآورش گاز کشور خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، احمد زمانی مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با اشاره به عملکرد مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در سه سال فعالیت دولت سیزدهم توضیح داد: ظرفیت فرآورش گاز در پالایشگاه‌های کشور در این مدت روزانه 50 میلیون مترمکعب افزوده شد که به‌دلیل مدیریت و کاهش زمان تعمیرات اساسی تجهیزات و ماشین‌های دوّار بوده است.
 
وی افزود: همچنین در سال 1400 روزانه حدود 30 میلیون مترمکعب گاز مانده بر سکو وجود داشت که این مسئله با تلاش کارکنان صنعت نفت و گاز مدیریت شد و به چرخه تولید آمد که سبب شد 5.5 میلیارد دلار سود در سال 1402 به چرخه اقتصاد بازگردد.
 
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با اشاره به کاهش گازهای مشعل تصریح کرد: با تصمیم جهادی، اقدام به‌موقع از سایت‌های پالایشی تا وزارتخانه و زنجیره مدیریتی مطلوب، در قالب برنامه‌ای یک ساله، نزدیک به 850 میلیون مترمکعب گاز مشعل تا یک ماه آینده مهار می‌شود و به چرخه شبکه گازرسانی می‌رود.
 
زمانی اعلام کرد: برنامه‌های بسیار فشرده و دقیق برای مزایده‌های فروش گازهای مشعل نیز اجرایی شد و در 6 گروه مزایده، مزایده‌گرها و پیمانکاران مربوطه تعیین شدند.
 
وی درباره اقدام‌های مؤثر این مجموعه در حوزه ساخت بار اول گفت: شرکت ملی گاز ایران و مجتمع گاز پارس جنوبی در تولید بار اول و ساخت داخل با تلاشی که از سوی کارشناسان و مدیران انجام شد، مقام نخست را کسب کردند، به همین دلیل توانستیم از تحریم‌ها عبور کنیم.
 
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر افزایش فروش گاز مایع (ال‌پی‌جی)، ادامه داد: طبق آمار موجود، حجم ال‌پی‌جیِ در دسترس برای فروش در دو سال اخیر روند صعودی و افزایشی داشته است.
 
زمانی اعلام کرد: تحقق 100 درصدی برنامه‌های ابلاغی وزیر نفت به شرکت ملی گاز ایران در حوزه فرآورش و تحویل گاز خشک به شبکه سراسری کشور از دیگر موارد قابل توجه در این مجموعه بوده است.
 
 
 

لینک کوتاه
ظرفیت فرآورش گاز کشور افزایش شرکت ملی گاز ایران وزیر نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما