رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ رشد اقتصادی ایران بر اساس آمار اعلامی بانک جهانی، از بسیاری از کشور از جمله همه کشورهای همسایه و منطقه بالاتر است.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمدرضا فرزین در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نرخ رشد خوبی با توجه به نرخ رشد کشور در سال‌های اخیر بوده است.
 
وی ادامه داد: همچنین با توجه به نرخ رشد سایر کشورها نرخ رشد کشورمان در سال 1402 خوب بوده است.
 
رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: گزارش کامل نرخ رشد در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی در دسترس قرار گرفته است.
 
فرزین گفت: با توجه به متوسط نرخ رشد کشور در سال‌های گذشته و به ویژه سایر کشورها در سال 2023 و بر اساس گزارش اخیری که بانک جهانی اعلام کرده بالاترین نرخ رشد متعلق به ایران با 5 درصد بوده است.
 
وی ادامه داد: همه کشورهای همسایه و کشورهای منطقه نرخ رشد پایین‌تری از ایران داشتند و با توجه به روند سال‌های گذشته نرخ رشد 5 درصد یک نرخ رشد شتابان و قابل قبولی است که امیدواریم همچنان این نرخ رشد در سال جاری هم ادامه داشته باشد.
 
رئیس کل بانک مرکزی به نرخ رشد تشکیل سرمایه در کشور اشاره کرد و گفت: نرخ رشد تشکیل سرمایه همچنان نرخ رشد بسیار خوبی است. پارسال نرخ رشد تشکیل سرمایه معادل 6.7 درصد بود که امسال افزایش پیدا کرده و به 7.2 درصد رسیده است.
 
فرزین بیان کرد: نکته بسیار قابل توجه نرخ بسیار خوب رشد تشکیل سرمایه در فصل چهارم است که برابر14.2 درصد بود.
 
رمز ریال را در کشور اجرایی می‌کنیم
 
وی گفت: رمز ریال را در کشور اجرایی می‌کنیم که این پول نقد به صورت الکترونیکی است و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا نیازهای خرد جامعه را تأمین می‌کند. این طرح منافع بلندمدت دارد.
 
رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: مورد رمزارزها اقدامات خوبی انجام شده و مقررات به‌زودی ابلاغ می‌شود، سندی از سوی بانک مرکزی تهیه شده است که به‌زودی اطلاع رسانی می‌شود.

لینک کوتاه
نرخ رشد اقتصادی ایران کشور رمز ریال

اخبار مرتبط

نظرات شما