امروز با حضور وزیر نیرو به طور همزمان، 11 نیروگاه خورشیدی در6 استان به همراه دومین خط تولید پنل خورشیدی با ظرفیت 1800 مگاوات در سال، یک نیروگاه برق آبی و یک نیروگاه بادی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت نیرو، امروز دوشنبه و در جریان سفر علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به استان مرکزی 11 نیروگاه خورشیدی، یک نیروگاه برق آبی و یک نیروگاه بادی به ظرفیت قطعی 74 مگاوات در استان‌های خراسان رضوی، مرکزی، قم، کرمان، یزد، سمنان و لرستان به بهره‌برداری رسید.
 
طبق این گزارش، فاز اول نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی محلات در استان مرکزی، فاز اول نیروگاه خورشیدی 40 مگاواتی سیرجان و 3 مگاواتی در استان کرمان، نیروگاه خورشیدی 4 مگاواتی در استان قم، نیروگاه‌های خورشیدی 10 مگاواتی خضرآباد، دو نیم مگاواتی عطر آباد 3، دو مگاواتی عطر آباد 2 و یک مگاواتی نائین در استان یزد، نیروگاه‌های خورشیدی 10 مگاوات یک شرکت و 10 مگاواتی نقاب در استان خراسان رضوی و نیروگاه خورشیدی 6 مگاواتی در استان سمنان طی این سفر به بهره‌برداری رسید.
 
همچنین در این مراسم نیروگاه بادی 10 مگاواتی خواف در استان خراسان رضوی و نیروگاه برق آبی 3 مگاواتی الیگودرز در استان لرستان به بهره‌برداری رسید و دومین خط تولید پنل‌های خورشیدی یک شرکت نیز با ظرفیت 1800 مگاوات در سال افتتاح شد، همچنین خط تولیدی که در مساحت 24 هزار مترمربع در روزهای پایانی سال 1401 احداث و مراحل نصب تجهیزات و تولید آزمایشی آن در انتهای سال گذشته انجام شد.
 
با توجه به اینکه در سال 1400 نیز اولین خط تولید این شرکت به ظرفیت 500 مگاوات در سال به بهره‌برداری رسیده بود، بنابراین مجموع ظرفیت سالانه این کارخانه به 2300 مگاوات در سال رسید.

لینک کوتاه
۱۱ نیروگاه خورشیدی وزیر نیرو

اخبار مرتبط