رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران از حذف یک هزار و 200 ساختمان حیاتی از لیست ناایمن در پایتخت خبر داد و گفت: روند ایمن سازی این ساختمان‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، مهدی بابایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار است تا پایان سال جاری 1403 تمامی ساختمان حیاتی ناایمن از پایتخت حذف شوند و این مهم توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در حال انجام است و امیدوار هستیم، محقق شود.
 
وی با بیان اینکه شورای شهر دیدگاه جامعی بر وضعیت ایمنی ساختمان‌های حیاتی پایتخت که شامل بلند مرتبه‌ها، بیمارستان‌ها، دستگاه‌های دولتی و استراتژیکی می‌شوند، اظهار کرد: در ایمن سازی این ساختمان‌ها هم موضوع ایمنی و هم موضوع سازه‌ای مد نظر قرار گرفته است.
 
ایمن سازی بیمارستان های تهران در دستور کار است
 
رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران همچنین گفت: ایمن سازی تعدادی از بیمارستان‌های ناایمن تهران در مناطقی از تهران در حال پیگیری است.
 
وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر پیگیر هستیم تا یکی از بیمارستان‌های قدیمی و ناایمن تهران نیز تخلیه شود چون این بیمارستان نیاز به بازسازی کامل دارد.
 
بابایی افزود: تاکنون پنج مرتبه به مسوولان این بیمارستان قدیمی و فرسوده اخطار تخلیه داده شده است چون هم از لحاظ سازه ای و هم ایمنی نیاز به تخریب و نوسازی دارد.
 
به گفته وی، از شهرداری آن منطقه هم خواستیم تا اقدام به تشکیل پرونده قضایی برای ابن مرکز درمانی کند تا موضوع ناایمن بودن این مکان زودتر پیگیری شود.
 
وی با تاکید بر اینکه شورای شهر تذکراتی را درباره تشکیل پرونده قضایی ساختمان‌های ناایمن به شهرداران مناطق داده است، گفت: تمامی این پرونده‌ها به قوه قضاییه ارسال شده اما به این موارد اکتفا نکرده‌ایم و از شهرداران خواستیم تا برای تک تک ساختمان‌های بحرانی باقی مانده در مناطق پرونده قضایی تشکیل شود و همه آنها شماره کلاسه قضایی داشته باشند.
 
بابایی تاکید کرد: انتظار داریم قوه قضاییه موارد مطروحه را تعیین تکلیف کند و به مالکانی را که خود را ملزم به ایمن سازی ساختمان نمی‌دانند اخطار لازم را بدهد.
 
بابایی با اشاره به ایمن سازی بیمارستان گاندی تهران نیز گفت: این بیمارستان هم اینک در حال بازسازی و ایمن سازی است و مسوولان آن پیگیر هستند تا تاییدیه ایمنی را از مراجع ذی ربط اخذ کنند، اخذ این تاییدیه، به آن معناست که بیمارستان مذکور از بالاترین سطح ایمنی برخوردار است.
 
رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر درباره حادثه بیمارستان گاندی نیز افزود: از آنجاییکه مالکان این بیمارستان به اخطارهای ایمنی قبلی شهرداری تهران توجه نکرده بودند این امر سبب شد تا آن حادثه آتش سوزی اتفاق بیفتد که خدا را شاکریم تلفات جانی نداشت.

لینک کوتاه
تهران بیمارستان گاندی ساختمان ناایمن

اخبار مرتبط

نظرات شما