شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس در نهمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی تندیس برنزی تک‌ستاره و تقدیرنامه دوستاره را در دو زمینه مختلف کسب کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط‌عمومی شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس، نهمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی صبح سه‌شنبه 22 خردادماه با حضور 20 شرکت صنعتی، شامل شرکت‌های خودرویی، فولادی، پالایشگاهی و پتروشیمی در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.
 
در این دوره، شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس در بخش پروژه‌های بهبود عملکرد، برای اجرای پروژه افزایش راندمان EMS-MAP TUNE بر روی 4 واحد نیروگاهی ناحیه 2، موفق به دریافت تندیس برنزی تک‌ستاره و در بخش ارزیابی شاخص کلی عملکرد انرژی (EPI) در گروه صنایع انرژی‌بر در تولید واحدهای یوتیلیتی موفق به دریافت تقدیرنامه دوستاره شد.
 
افزایش حداکثر توان تولیدی یک توربین خصوصاً در فصل‌های گرم سال، بدون تغییرات هزینه بر سخت‌افزاری، از علاقه‌مندی‌های نیروگاه‌ها است؛ شرکت داخلی سازنده توربین‌های نیروگاه ناحیه دو شرکت فجر در سال گذشته با برگزاری کنفرانس در مجتمع، پیشنهاد اجرای طرح‌های IGV+ ،EMS  و MAPTUNEرا برای توربین‌های این شرکت ارائه کرد که مورد استقبال کارشناسان و مدیران فجر انرژی قرار گرفت.
 
طرح پیشنهادی شرکت مپنا برای افزایش حداکثر توان توربین‌های تولید شده توسط این شرکت است که با اجرای آن علاوه بر افزایش توان هر توربین به میزان 5 مگاوات، امکان پایش بهینه شرایط توربین نیز فراهم می‌شود.
 
پس از پیگیری‌ها و انعقاد قرارداد، این طرح بر روی 4 توربین در ناحیه 2 اجرا شده تا در مجموع ظرفیت واحدهای نیروگاه 20 مگاوات افزایش پیدا کند.
 همچنینIGV  دستگاهی برای تنظیم دریچه ورودی هوا به توربین‌ها بوده و IGV+ محاسبات بهینه و هوشمند این تجهیز است و MAPTUNE برنامه‌ای برای برآورد دمای روی پره‌های توربین بوده و EMS روشی هوشمند برای افزایش توان توربین بر مبنای محاسبات  MAPTUNE  است که در مجموع افزایش توان توربین‌ها را در پی دارد.
 
شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس پس از دریافت این پیشنهاد، جلسات متعددی در سطوح مختلف مدیریتی و کارشناسی برگزار کرده تا جوانب مختلف این پیشنهاد بررسی شود.
 
این پیشنهاد با همکاری واحدهای بهره‌برداری، تعمیرات، خدمات فنی و مرکز مطالعات و تحلیل بازار بررسی شده و سپس با توجه به مزایای اقتصادی و فنی طرح‌ها، نسبت به عقد قرارداد با مپنا و اجرای آن با نظارت بهره‌برداری اقدام شد.

لینک کوتاه
فجر انرژی خلیج‌فارس مدیریت انرژی

اخبار مرتبط