وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودروسازی ایران در تولید محصولات الکتریکی پیشگام بوده و در مسیر خودروهای هوشمند قرار دارد، گفت: 37 شرکت خودروساز در کشور فعال است حال آنکه ما نیازی به این تعداد خودروساز نداریم بلکه باید تیراژ خودروسازی در ایران بالا برود نه اینکه هر شرکت 10 هزار خودرو تولید کند.

به گزارش نسیم اقتصاد، عباس علی آبادی روز سه‌شنبه در جریان افتتاح شرکت خودروسازی مانیان در شهرستان آبیک، اظهار کرد: قرار نیست خارجی‌ها خودرو طراحی کنند و ما بسازیم، بلکه باید خارجی‌ها خودروهای طراحی شده ما را تولید کنند.
 
وی با بیان اینکه تیراژ خودروسازی کشور باید در حد میلیونی باشد و نه چند ده هزار دستگاه، اضافه کرد: در کشور ما 37 شرکت خودروساز فعال وجود دارد در حالیکه نیازی به این همه شرکت نداریم، بایستی خودرو سازان ما تعداد محصولات تولیدی خود را افزایش دهند.
 
علی آبادی با بیان اینکه ایران بهترین فضا برای طراحی خودروهای هوشمند و مدرن محسوب می‌شود، بیان کرد: اینجا بهترین مکان برای جمع شدن تفکر و ایده‌های خلاقانه در صنعت خودروسازی است.
 
این مسوول ادامه داد: از سرتاسر دنیا دانشمندان باید با این شرکت ارتباط بگیرند تا به امید خدا در آینده فضایی بسازیم که خودروسازی عالم را جهت دهی کنیم.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرکت خودرو سازی مانیان، خاطرنشان کرد: از مسوولان و مجریان این شرکت درخواست داریم تا در مسیر استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در ساخت خودرو پیشگام باشند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه در ادامه سفر یک روزه خود به استان قزوین ضمن بازدید از شرکت هفت الماس و کلنگ زنی شهرک خورشیدی شال، افتتاح یک واحد تولیدی و تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمدشت را نیز در برنامه های خود دارد.

لینک کوتاه
وزیر صمت کشور خودروساز تولید خودرو

اخبار مرتبط

نظرات شما