قیمت طلا امروز دوشنبه (10 ژوئن) پس از سقوط به زیر سطح کلیدی 2300 دلار آمریکا در جلسه قبل بر اساس داده‌های قوی‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا که انتظارات برای کاهش زودهنگام نرخ بهره در سال جاری را کاهش داد، ثابت ماند.

به گزارش نسیم اقتصاد، بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 2396 دلار و 69 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.5 درصد کاهش به 2313 دلار و 60 سنت رسید.

 
دلار آمریکا در برابر رقبای خود 0.2 درصد افزایش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز گرانتر کرد، در حالی که بازدهی خزانه داری 10 ساله آمریکا افزایش یافت.
 
طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، پس از گزارش مشاغل قوی و داده‌های چین بیش از سه درصد کاهش یافت. داده های رسمی روز جمعه نشان داد که بانک مرکزی چین در ماه می، زمانی که قیمت لحظه‌ای طلا به بالاترین حد خود رسید، پس از 18 ماه خرید متوالی، خرید طلا به ذخایر خود را متوقف کرد.
 
اقتصاد ایالات‌متحده در ماه می بیش از آنچه انتظار می‌رفت شغل ایجاد کرد و رشد دستمزد سالانه دوباره شتاب گرفت که بر انعطاف‌پذیری بازار کار تاکید می‌کند و احتمال اینکه فدرال رزرو بتواند کاهش نرخ بهره را در سپتامبر آغاز کند را کاهش می‌دهد.
 
این داده‌ها باعث شد تا معامله‌گران بار دیگر انتظارات خود را از زمان و میزان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تغییر دهند. شانس کاهش نرخ بهره در سپتامبر در حال حاضر تقریباً 50 درصد است. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.
 
انتظار نمی‌رود که فدرال رزرو در نشست سیاست‌گذاری خود در این هفته تغییری ایجاد کند، اما تمرکز بر نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و تغییرات پیش بینی‌های اقتصادی از سوی سیاست گذاران خواهد بود. داده های تورم ایالات‌متحده نیز در روز چهارشنبه منتشر می‌شود.
 
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با یک درصد افزایش به 29.48 دلار در هر اونس رسید، پلاتین با حدود یک درصد افزایش به 973.20 دلار و پالادیوم با 1.1 درصد افزایش به 922.19 دلار رسید.

لینک کوتاه
طلای جهانی فلزات ارزشمند

اخبار مرتبط

طلای جهانی سر به زیر شد

طلای جهانی سر به زیر شد

قیمت طلای جهانی امروز، چهارشنبه در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران از انجام... 22 آذر 1402

طلای جهانی در مسیر پرواز

طلای جهانی در مسیر پرواز

قیمت طلا امروز دوشنبه با توجه به کاهش نرخ دلار افزایش یافت، زیرا داده‌های اقتصادی اخیر... 29 آبان 1402

نظرات شما