بررسی یک هفته اخیر بازار سکه و طلا نشان می‌دهد که علیرغم ثبات نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی در طول هفته اما نوسان یکباره‌ی آن در روزهای پایانی، همچنان تاثیری بر بازار داخل نداشته و ثبات نسبی نرخ ارز در داخل، سبب شده است که سکه و طلا نیز هفته‌ی آرامی را پشت سر بگذارد و سکه در شگفت‌انگیزی تمام، بدون تغییر (نسبت به ابتدای هفته) هفته را به پایان برساند.

به گزارش نسیم اقتصاد، درحالیکه قیمت طلا در بازارهای جهانی نوسان کمی را در طول هفته داشت، اما از روز چهارشنبه تا پنجشنبه، با افزایش همراه شد؛ بطوریکه روز گذشته (پنجشنبه) به نسبت ابتدای ابتدای هفته هر اونی جهانی طلا با 33 دلار افزایش به 2360 دلار رسید.
 
این درحالی بود که نوسان در بازار ارز حداقلی بود؛ براین اساس باتوجه به تغییرات کم نرخ ارز در داخل، نوسان افزایشی جهانی طلا تاثیر قابل توجهی بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نداشته و می‌توان گفت که قیمت سکه و طلا در بازار این هفته، به نسبت هفته‌ی آرامی را پشت سر گذاشت و با نوسان کمی همراه شد.
 
بهای سکه و حتی حباب آن، بدون تغییر ماند
 
براساس آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) هر قطعه سکه تمام طرح جدید تغییر قیمتی نسبت به بهای آن در ابتدای هفته نداشته ‌ و با 40 میلیون و 900 هزار تومان هفته را به پایان رساند؛ اما  سکه تمام طرح قدیم در پایان هفته 37 میلیون و 800 هزار بود که به نسبت ابتدای هفته، 200 هزار تومان افزایش هفتگی داشت.
 
نیم سکه با 200 هزار تومان افزایش هفتگی به 23 میلیون و 400 هزار تومان و ربع سکه با 100 هزار تومان افزایش به 15 میلیون و 300 هزار تومان در آخرین معاملات هفته، رسیدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر  نسبت به ابتدای هفته، هفت میلیون تومان دادوستد شد.
 
باتوجه به افزایش 33 دلاری اونس جهانی، قیمت هر مثقال طلای آب شده (17 عیار) با 180 هزار تومان افزایش به  14 میلیون و 630 هزار تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار با 42 هزار تومان افزایش هفتگی، سه میلیون و 377 هزار تومان به ازای هر گرم مبنای معاملات طلا قرار گرفت.
 
حباب سکه باتوجه به تعادل عرضه و تقاضا در بازار، در این هفته تغییری نداشت؛ قیمت هر قطعه سکه در حال حاضر هفت میلیون و 900 هزار تومان، دارای حباب است.

لینک کوتاه
نرخ ارز سکه و طلا حباب سکه

اخبار مرتبط

نظرات شما