قیمت طلا امروز چهارشنبه (5 ژوئن) با تقویت دلار آمریکا کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران بر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده که اواخر هفته منتشر می‌شود، برای نشانه‌های بیشتر در مورد برنامه‌های کاهش نرخ فدرال رزرو تمرکز کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد، طلا پس از کاهش یک درصدی در روز سه‌شنبه، با 0.1 درصد کاهش به 2326 دلار و هشت سنت در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.1 درصد کاهش به 2345 دلار و 80 سنت رسید.

 
شاخص دلار آمریکا 0.1 درصد افزایش یافت که باعث شد شمش برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.
 
استراتژیست‌های FX در نظرسنجی رویترز که عموماً موافق بودند دلار آمریکا بیش از حد ارزش‌گذاری شده است، اعلام کردند که قدرت بی امان دلار آمریکا در گذشته نه چندان دور، جای خود را برای ضعف جزئی در 12 ماه آینده باز خواهد کرد.
 
فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده در ماه آوریل بیش از حد انتظار کاهش یافت زیرا شرایط بازار کار به گونه‌ای نرم‌تر شد که می‌تواند به مبارزه فدرال رزرو با تورم کمک کند.
 
سرمایه‌گذاران اکنون منتظر داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود تا سلامت اقتصاد ایالات‌متحده را بسنجند و آیا فدرال رزرو را از کاهش نرخ بهره در سپتامبر باز دارد یا خیر.
 
بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال 65 درصد کاهش نرخ در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.
 
شورای جهانی طلا اعلام کرد، خرید خالص طلا توسط بانک‌های مرکزی جهانی در آوریل به 33 تن افزایش یافت، که نشان‌دهنده تداوم تمایل شدید این بخش با وجود قیمت‌های بالا برای این فلز است.
 
داده‌های گمرک نشان داد که صادرات طلای سوئیس در ماه آوریل نسبت به ماه مارس کاهش یافته است زیرا عرضه بیشتر به هند و ترکیه با کاهش تحویل به چین و هنگ‌کنگ جبران شده است.
 
بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با 0.1 درصد کاهش به 29.46 دلار در هر اونس رسید، پلاتین 0.1 درصد افزایش یافت و به 987 دلار و 75 سنت رسید و پالادیوم 0.4 درصد کاهش یافت و به 911 دلار و 65 سنت رسید.

لینک کوتاه
دلار طلای جهانی فلزات ارزشمند

اخبار مرتبط

 طلای جهانی پس رفت

طلای جهانی پس رفت

قیمت طلا برای دومین سقوط هفتگی متوالی تعیین شد و ‌می‌تواند نشانه‌های بیشتری در مسیر... 15 اردیبهشت 1403

نظرات شما