معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: طبق چیزی که به من اطلاع داده اند، من قاطعانه می‌گویم که هنوز واکسن HPV برای عموم لازم نیست.

به گزارش نسیم اقتصاد، معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: در رابطه با لزوم تزریق واکسن HPV باید مطالعه صورت بگیرد و طبق آمار و ارقام واکسن وارد شود.
 
باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی نوشت: از بدو تولد تا بزرگسالی تعدادی واکسن‌ به افراد تزریق می‌شود که برخی ضروری و برخی اختیاری هستند و هرکدام سن و شرایط مختص به خود را دارند. واکسن HPV به عنوان واکسن تاحدودی پیش گیری کننده از سرطان‌هایی چون سرطان دهانه رحم و سایر بیماری‌های ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی تزریق می‌شود و از واکسن‌های اختیاری است.
 
حسین فرشیدی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت در این باره در جدیدترین اظهارات خود عنوان کرد: ما در کشور یک کمیته داریم، به اسم کمیته کشوری واکسیناسیون که افراد بسیار بزرگی و اساتید دانشگاه در این کمیته هستند؛ همچنین سال‌ها استاد مرندی رئیس این کمیته بودند، در رابطه با برنامه واکسیناسیون من تصمیم نمی‌گیرم، این کمیته تصمیم می‌گیرد.
 
او ادامه داد: در رابطه با لزوم تزریق واکسن HPV باید مطالعه صورت بگیرد و بگویند طبق این آمار و ارقام واکسن وارد کنید.
 
معاون بهداشتی وزارت بهداشت تاکید کرد: طبق چیزی که به من اطلاع داده اند، من قاطعانه می‌گویم که هنوز واکسن HPV برای عموم لازم نیست.

لینک کوتاه
معاون بهداشتی وزارت بهداشت واکسن HPV واکسیناسیون