قیمت دلار روز دوشنبه هفتم خرداد بدون تغییر بازگشایی شد، اما در ادامه معاملات، رشد 300 تومانی داشت و در سقف کانال هفتم از کریدور پنجم بسته شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، بازار ارز در کمتر از یک هفته اخیر با نوسانات محدود معامله شده و به نظر می‌رسد انتخابات ریاست‌جمهوری بازار ارز را احتیاطی و خلوت کرده است.
 
تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: قیمت دلار در سومین روز هفته افزایش 250 تا 300 تومانی داشت و در سقف کانال هفتم از کریدور پنجم بسته شد. روند معاملات دلار در بازار ارز چندان چشمگیر نیست و فعالان بازار ارز نسبت به خرید و فروش محتاط هستند. همچنین دلار در بازار پشت خطی یک کانال بالاتر نشسته و در کانال هشتم از کریدور پنجم در حال معامله است.
 
برخی معامله‌گران بازار ارز، ارزپاشی سیاست‌گذار را دلیل ریتم الاکلنگی در بازار می‌دانند و معتقدند قیمت دلار از سوی بازارساز مدیریت شده است. اما کارشناسان اقتصادی معتقدند آنچه خرید و فروش دلار را از سکه انداخته جذابیت سایر بازارهاست.
 
جذابیت خرید دلار افت کرد
 
به نظر می‌رسد با توجه به سود چشمگیر اوراق و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، فعالان بازارها و سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در شرایط فعلی که فاصله زیادی تا انتخابات ریاست‌جمهوری نمانده به بازار ورود نکنند؛ زیرا در کنار افزایش سیاست‌های انقباضی، سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری را که 32 تا 33 درصد است و به صورت مرکب سود می‌دهند نمی‌توان نادیده گرفت. این عوامل باعث شده بخشی از پول‌های سرگردان که در بازارهای موازی رد و بدل می‌شد به سمت صندوق‌های با درآمد ثابت سوق پیدا کند.
 
کارشناسان اقتصادی می‌گویند، مشخص نیست دولت بعدی چه دولتی است و چه سیاستی را قرار است دنبال کند؛ بنابراین بسیاری از سرمایه‌گذاران حاضر به پذیرش ریسک برای سرمایه‌گذاری در بازارهایی مانند دلار نیستند.
 
درهم 16 هزار تومانی شد
 
گفتنی است قیمت درهم روز دوشنبه هفتم خرداد با افزایش 260 تومانی به کف کانال 16 هزار تومانی صعود کرد. تتر با رشد محدود 50 تومانی با رقم 58 هزار و 150 تومانی معامله شد.
 
قیمت پوند انگلیس در سومین روز هفته نزدیک به هزار تومان رشد کرد و با رقم 73 هزار و 990 تومانی معامله شد و یورو با رشد 500 تومانی یک کانال صعود کرد و روی رقم 63 هزار تومانی ایستاد.
 
شایان ذکر است قیمت اسکناس و حواله دلار روز دوشنبه کاهش محدود حدود 20 تومانی پیدا کرد. اسکناس دلار با رقم 44 هزار و 890 تومان و حواله دلار با رقم 41 هزار و 914 تومان عرضه شد.

لینک کوتاه
قیمت دلار بازار ارز قیمت پوند انگلیس

اخبار مرتبط

نظرات شما