نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 6 مگاوات در شهرستان رفسنجان استان کرمان با حضور دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق(ساتبا)به بهره برداری رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی ساتبا، دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا در مراسم افتتاح این پروژه اظهار کرد: پیش از آغاز این پروژه، مجری طرح که از نیروگاه داران تجدیدپذیر بود وعده داد که در صورت پرداخت شدن بدهی هایش از سوی ساتبا، ساخت نیروگاه 6 مگاواتی طاها را به سرانجام برساند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: ساتبا با منابع موجود تلاش کرد بدهی های باقیمانده پیشین نیروگاه دار را پرداخت کند و حال در نقطه ای ایستاده ایم که مجری طرح، وفای به عهد کرد و نیروگاه 6 مگاواتی را در زمان وعده داده شده به بهره برداری رساند.

مرتضی شانی، مجری پروژه در مراسم افتتاح، از ساتبا برای پشتیبانی بخصوص در فاز اول این طرح، قدردانی و اظهار کرد: ساتبا کمک بسیاری در افتتاح به موقع این پروژه داشته است.
وی اضافه کرد: فاز دوم این پروژه با بهره گیری از امکانات داخلی طراحی و اجرا شده است و در اجرای این پروژه پارامترهای فنی تاثیرگذار در عملکرد نیروگاه های خورشیدی با دقت لازم انتخاب شده است.
به گزارش روابط عمومی ساتبا، نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 6مگاوات در دو فاز 3 مگاوات و میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش 130 میلیارد تومان با طراحی مهندسی داخلی در شهرستان رفسنجان در استان کرمان با حضور دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو به بهره برداری رسید.
این پروژه در مساحت بیش از 12 هکتار با استفاده از ظرفیت مدل احداث نیروگاه از محل ماده 61 اصلاح الگوی مصرف که از سوی سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق(ساتبا) تدوین شده، در سال 1401 آغاز شده و برای بیش از 43 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.
با بهره برداری از این نیروگاه، سالانه از انتشار 8200 تن دی اکسید کربن جلوگیری کرده و سبب صرفه جویی در مصرف سوخت، معادل بیش از 3 میلیون مترمکعب گاز طبیعی و صرفه جویی در مصرف آب به میزان 2600 مترمکعب می شود. لازم به ذکر است، تاکنون نیروگاه های تجدیدپذیر در قالب 21 ساختگاه به ظرفیت 135.6 مگاوات در استان کرمان به بهره برداری رسیده و ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر در 136 ساختگاه به ظرفیت 2027.5 مگاوات در این استان در حال اجراست.

لینک کوتاه
افتتاح نیروگاه کشور نیروگاه های تجدیدپذیر

اخبار مرتبط

نظرات شما