مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از 438 هزار متقاضی توسط بانک‌ها خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، خادمیان مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ، میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را توسط بانک‌ها تشریح کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و 594 هزار و 953 نفر در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند. از متقاضیان ثبت نام شده یک میلیون و 416 هزار و 452 نفر حائز شرایط اولیه شدند و از این تعداد 991 هزار و 658 متقاضی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه معرفی شدند.
 
مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: طبق آمارها، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها به متقاضیان وام ودیعه به تعداد 438 هزار و 558 فقره است که با توجه به فصل نقل و انتقالات، انتظار داریم تا این میزان افزایش یابد و تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این امکان برای فراهم کردن مسکن مناسب خود و خانواده استفاده کنند.
 
خادمیان تاکید کرد: بانک‌ها طبق بخشنامه شرایط پرداخت وام ودیعه را تسریع بدهند.
 
وی توضیح داد: به تازگی گزارش‌هایی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده که بر اساس آن، برخی از شعب، مدارک مازاد از بخشنامه از متقاضیان تسهیلات ودیعه طلب می‌کنند و حتی استعلام هایی را مجددا بعد از حائز شرایط شناخته شدن متقاضی می‌خواهند که این موارد مورد تایید وزارت راه و شهرسازی نیست.
 
مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن تاکید کرد: تمامی شعب بانک باید بر اساس بخشنامه پیش بروند و مدارک و استعلاماتی خارج از بخشنامه از متقاضیان طلب نکنند.
 
   

لینک کوتاه
تسهیلات ودیعه مسکن بانک مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما