بر اساس نرخ‌نامه مصوب سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار قیمت تخم مرغ پوسته قهوه‌ای کاهش یافته و به هر کیلو گرم 50 هزار تومان رسیده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، تقاضا در بازار گوشت اعم از قرمز و سفید کاهشی بوده و این تقاضا برای بازار تخم مرغ، حبوبات و محصولاتی مانند قارچ بیشتر شده است. سال گذشته با مدیریت بازار نرخ تخم مرغ کمترین نوسان را داشته و در برخی مقاطع زمانی حتی از قیمت مصوب پایین‌تر معامله می‌شد. روند افزایشی تولید کشور را از واردات بی نیاز کرده و در حال حاضر ایران به عنوان یکی از کشورهای صادرکننده تخم مرغ در خاورمیانه به شمار می‌رود.
 
سیر صعودی تولید سبب شد تا صادرات رشد داشته و از 20 هزار تن تخم مرغ به 135 هزار تن به ارزش ریالی حدود 170 میلیون دلار در سال گذشته برسد.
 
آمار تولید تخم مرغ در سال 1402، یک میلیون و 330 هزار تن در بخش تخم مرغ صنعتی بود که این عدد در کنار آمار تولید محصولات بومی (تخم مرغ محلی) با حدود 100 هزار تن به یک میلیون و 430 هزار تن رسید. پیشی گرفتن عرضه نسبت به تقاضا در بازار داخل باعث شد تا مدیریت درستی در این حوزه را شاهد باشیم.
 
گفتنی است، بر اساس نرخ‌نامه مصوب سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار، قیمت هر کیلو گرم تخم مرغ غیر بسته‌بندی 30 عددی در میادین میوه و تره بار 50 هزار تومان و هر شانه 30 عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شیرینگ شده با قیمت 104 هزار تومان به فروش می‌رسد.
همچنین هر شانه تخم مرغ 24 عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری درب دار یا بسته‌بندی با دو شانه خمیری و شرینگ شده 90 هزار تومان، 20 عددی 72 هزار تومان، 15 عددی 54 هزار تومان، 9 عددی 32 هزار تومان و 6 عددی 21 هزار و 600 تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

لینک کوتاه
قیمت تخم مرغ

اخبار مرتبط

قیمت نفت نزولی شد

قیمت نفت نزولی شد

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در آسیا کاهش یافته است. 10 اردیبهشت 1403

نظرات شما