سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سال جدید توسعه ناوگان در دستور کار جدی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، گفت: در این مدت افزایش قیمت نداشتیم و بعد از ایام نوروز هم تا زمانی‌که تدابیر سازمان هواپیمایی کشوری به ما ابلاغ نشود، افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به گزارش نسیم اقتصاد، حسام قربانعلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی انجام شده است، گفت: به فراخور این ایام، روز گذشته چهارمین جلسه ستاد نوروزی را با حضور شورای معاونان و اعضای هیئت‌مدیره برگزار کردیم. در سال جدید توسعه ناوگان در دستور کار جدی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و در روزهای نزدیک اخبار خوبی در این خصوص می‌شنویم.
 
وی با اشاره به ظرفیت شرکت ایران‌ایر برای ایام نوروز گفت: 60 هزار صندلی برای ظرفیت نوروزی اختصاص پیدا کرده که عمدتا در مسیرهای پرمتقاضی با افزایش فرکانس همراه بوده است. هر زمان هم بین پروازها این اجازه داده می‌شد که بتوانیم از ظرفیت هواپیما استفاده کنیم، برای مسیرهای داخلی از این ظرفیت استفاده کردیم. همچنین حداکثر همکاری با مسافران اتفاق بیفتد که مردم با دغدغه کمتری به سفرهای خود برسند.
 
سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایام نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شده است، گفت: از این رو برای مسافران کثیرالسفر سحری و افطار بسته غذایی لحاظ شده‌ است، البته از مسافرانی که عذر شرعی داشته باشند طبق روال پذیرایی هم می‌شود.
 
افزایش فرکانس پروازی به عتبات عالیات برای شب‌های قدر
 
وی ادامه داد: همچنین در خصوص پروازهای عتبات در ماه مبارک رمضان، بخشی از متقاضیان تقاضا دارند که در شب‌های قدر به عتبات مشرف شوند که ما هم با توجه به همین نیاز، تعداد فرکانس پروازها را افزایش دادیم. این پروازها با هواپیماهای پهن پیکر انجام می‌شود و آمادگی داریم که که متناسب با این نیاز فرکانس را افزایش دادیم تا هرچه تقاضا داشته باشیم پیرامون هواپیماهای موجود به این نیاز پاسخ دهیم.
 
سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر درباره انتقادات مبنی‌بر افزایش نرخ بلیت و چارتری شدن پروازها بیان کرد: تکلیف هما این است که غیر از بلیت مصوب، بلیتی نفروشد و غیر از مسیر موجود از طریق فروش آنلاین در وب‌سایت، مسیر دیگری را برای فروش بلیت انتخاب نکند.
 
قربانعلی خاطرنشان کرد: با توجه به حواشی پیرامون چارترکنندگان، ما در ایران‌ایر با حداکثر نظارت به دنبال این هستیم که بلیت به دست مصرف‌کننده نهایی برسد و هم قیمت‌ها متعادل باشد. ما هم در این مدت افزایش قیمت نداشتیم و بعد از ایام نوروز هم تا زمانی‌که تدابیر سازمان هواپیمایی کشوری به ما ابلاغ نشود، افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی ما فرآیند فروش را بررسی می‌کنند و ما تا آخر ظرفیت‌های فروش را برای بهره‌برداری مردم در اختیار قرار می‌دهیم. البته در حال حاضر بلیت‌های روزهای اول نوروز فروش رفته است، اما هر زمان که امکانی برای ما وجود داشته باشد، پروازهای فوق‌العاده هم برقرار می‌شود.
 
16 فروند هواپیما در ایران‌ایر فعال است
 
سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با بیان اینکه در سه ماه گذشته تا کنون مجموع پنج فروند به ناوگان هما اضافه شده است، گفت: اکنون 16 فروند هواپیما داریم. در این مدت هواپیما فوکر، ATR و سه ایرباس‌ 300-600 که به پروازهای عمره اختصاص پیدا کرده بود، به ناوگان ما برای مسیرهای منطقه‌ای اضافه شدند. دو فروند ایرباس 319 و یک فروند 320 هم در سفرهای داخلی استفاده می‌شود. دو فروند ایرباس 330 هم در حال انجام پروازهای اروپایی است.
 
قربانعلی با بیان اینکه مجوز پروازهای ایران‌ایر به اروپا (TCO) به‌تازگی تمدید شده است، گفت: به‌دلیل تحریم‌ها، شرکت‌های اروپایی از ارائه سوخت جلوگیری می‌کنند. البته خرید سوخت از ایران برای ما به‌صرفه‌تر است. همچنین هواپیماهای پهن‌پیکر ایرباس 330، قابلیت حمل سوخت را برای مسیر رفت و برگشت و قابلیت پرواز 16 ساعت مستمر را دارند و حداکثر مدت زمان پرواز ما به لندن 12 ساعت است که به‌راحتی توانایی حمل سوخت برای آن وجود دارد.
 
وی ادامه داد: اینکه بعضا می‌گویند حمل سوخت با هواپیما به بدنه فشار می‌آورد، حرف‌های غیرکارشناسی و عوامانه است و صحیح نیست؛ هواپیما در چهارچوب وزنی که شرکت سازنده به ما ارائه کرده، 100 درصد توانمندی دارد و اتفاقی برای هواپیما رخ نمی‌دهد. هواپیماها در ماکزمیم وزن نشست و برخاستی که برایشان طراحی شده، توانایی دارند و ما هم از این بابت مشکل سوخت نداریم و پروازهایمان به‌صورت یک‌طرفه و مستقیم در اروپا در حال انجام است.

لینک کوتاه
افزایش قیمت بلیت حمل سوخت

اخبار مرتبط

نظرات شما