در راستای کاهش وابستگی کشور به کاتالیست، شرکت نفت و گاز سرو با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر مرکز نوآوری و فناوری سروینو را تاسیس کرد تا به مرکزی برای فعالیت‌های پژوهشی در حوزه کاتالیست تبدیل شود.

 به گزارش نسیم اقتصاد، مهندس امیرهومن کریمی وثیق مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و فناوری سروینو، با تأکید بر اهمیت حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان و ادغام دانشگاه با صنعت در حوزه صنایع کاتالیستی، راه‌اندازی این صنعت را با هدف بهبود بازارها و ایجاد نتایج مثبت در صنعت کاتالیست عنوان کرد که انتظار می‌رود تعداد شرکت‌های حاضر به 50 شرکت فعال افزایش یابد.
 
کریمی وثیق، مدیر نخستین مرکز نوآوری و فناوری در صنعت کاتالیست کشور، در این مراسم که امروز برگزار شد، گفت: به نوعی صنعتگران حق دارند تا با احتیاط و اطمینان سنجی نسبت به قرار دادن سرمایه‌ عظیمی در مسیر آزمایش و پالایش در حوزه‌های مرتبط قرار بدهند. در اینجا متخصصان و دانش‌بنیان‌ها نیازمند حمایت حاکمیت هستند که این اتفاق توسط معاون علمی و فناوری و دانشگاه‌ها اتفاق افتاده و این حلقه گمشده در 15 سال اخیر به وجود آمد.
 
وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان حلقه‌ای میان مجموعه دانشگاه و صنعت شدند. ما انتظار نداریم صنعتگران به این شکل از دانش‌بنیان‌ها حمایت کنند ولی می‌توان به شکل حمایت دولت از مجموعه‌های دانش‌بنیان که ریسک‌ها و سعی و خطای آنها را قبول کرد، انجام پذیرد.
 
هومن کریمی وثیق، تصریح کرد: مجموعه‌های حاکمیتی حلقه چهارگانه را پوشش سرمایه، قبول ریسک و افت‌های احتمالی در روند تولید را شکل دادند و اکنون شاهد کارهای بزرگ و دستاوردهای مطلوب در شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.
 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو، با اشاره به فعالیت‌های بسیار خوب شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر، گفت: هم‌اکنون به دلیل عملکرد بسیار قابل قبول این شرکت‌ها توانسته‌ایم هم نیاز داخل را تاحدودی برطرف نماییم و هم در کشورهای اروپایی و آسیایی بازدهی خوبی از بازارها به دست بیاوریم. این نتیجه تدبیر عالی حاصله در حوزه‌های مدیریتی است که ماحصل پیوند دانشگاه با صنعت از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های فناورمحور بود.
 
وی درباره افتتاح مرکز نوآوری سروینو و شرکت‌های حاضر در این مرکز، اظهار داشت: امیدواریم در سال آینده تعداد شرکت‌های حاضر در این مرکز به 50 شرکت فعال برسد. در این مسیر نیازمند حمایت دولت، دانشجویان و فرهیختگان، متخصصان جامعه دانشگاهی هستیم. این دانش به‌گونه‌ای پیش خواهد رفت که نتایج مثبت و قابل قبولی را در صنعت کاتالیست برای مجموعه‌های پتروشیمی ایران به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه
نفت و گاز سرو کاتالیست تولید کاتالیست ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما