شاخص کل بورس در ابتدای معاملات دوشنبه با ریزش کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با ریزش 1923 واحدی مواجه شده است، نمادهای شستا، خودرو، خساپا، وبلمت بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشته‌اند، ارزش معاملات خرد عدد 3,821 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، افزایش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، 12% کاهش داشته است.
 
در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 1,189 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دوازدهمین روز متوالی با ثبت رقم 274 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.
 
برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 63 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت با ثبت رقم 102 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.
 
ارزش صف‌های خرید 83 میلیارد تومان است که کاهش 177 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش 19 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 191 میلیارد تومان قرار دارد.

لینک کوتاه
شاخص کل بورس معاملات بورس

اخبار مرتبط

نظرات شما