ثبت نام خودروهای وارداتی جدید جهت عرضه خودروهای مازاد وارداتی فروش فوری با زمان تحویل حداکثر سه ماه تمدید شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین - براساس اطلاعیه سامانه یکپارچه خودرو در روند ثبت نام خودروهای وارداتی، مهلت وکالتی نمودن حساب نزد بانک ها تا روز شنبه تاریخ 1402/11/21 ساعت 13:00 تمدید شده است.

همچنین مهلت ثبت نام این خودروها در سامانه یکپارچه تا روز دوشنبه تاریخ 1402/11/23 تمدید شد.
متقاضیان یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود نمایند.

جدول شماره 1: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: ریال


تبصره 1- قیمت مندرج در جدول، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... به قیمت‌های فوق اضافه می‌گردد که واردکنندگان با رعایت آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام نمایند.

تبصره 2- عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر 5 روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌گردد.

تبصره 3- کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند در صورت تاخیر در تحویل و ... قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

تبصره 4- با وکالتی نمودن حساب و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد.

تبصره 5- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده 19 آیین‌نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه
ثبت نام خودروهای وارداتی طرح مالیات برعایدی سرمایه