در مراسمی با حضور وزیر کشور، استاندار بوشهر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس و مدیران استانی و محلی صنعت، پانزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی در عسلویه به همت پتروشیمی پارس افتتاح شد و در حال برگزاری است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط‌ عمومی شرکت پتروشیمی پارس، وزیر کشور در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: توسعه صنعت نفت و گاز به‌عنوان مزیت اصلی کشور منوط به توسعه علم و فناوری است و باید سعی شود که در این زمینه توانمند حاضر شویم.
 
پتروشیمی پارس 5 تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان امضا کرد/ میرحاجی: صنعتگران داخلی، خود را به محدود به مهندس معکوس نکنند و یک گام جلوتر از نیازهای صنایع قدم بردارند
 
 احمد وحیدی اظهار داشت: حوزه نوآوری و توسعه فناوری‌ها یکی از موضوعات اساسی برای صنعت نفت و گاز محسوب می‌شود و باید برای توسعه فناوری در این زمینه، شرکت‌های متعدد داشته باشیم که زمینه‌ساز این مسئله شوند.
 
وی ابراز امیدواری کرد که بر اساس تعریف‌ها و نیازمندی‌های واقعی و هدف‌گذاری‌های جدی و شبکه‌ای کردن، این شرکت‌ها بتوانند با آخرین دستاوردها کار را به جلو ببرند و در مسیر دانش حرکت کنند؛ زیرا مزیت قطعی کشور ما در این حوزه‌ها است.
 
وزیر کشور تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها نقش مهمی در معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان داشته و موتور محرک ما به افق نوآوری‌ها است تا زنجیره‌های ارزش راهبردی کشور ما شکل بگیرد.
 
استاندار بوشهر دیگر سخنران مراسم افتتاحیه بود و گفت: آنچه ما امروز به‌عنوان دستاورد در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها داریم مدیون خون شهدا هستیم؛ زیرا بسترساز اتفاقات بزرگ و تحولات علمی و فرهنگی عظیمی شده‌اند تا دانشمندان ما امروز خالق افتخارات صنعتی بزرگ در دنیا باشند.
 
دکتر احمد محمدی زاده گفت: نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی با حضور 160 شرکت صنعتی و تولیدکننده کالا و خدمات فنی و مهندسی برگزار شده تا توان مهندسین و متخصصین ایران را به رخ جهانیان بکشند.
 
وی تصریح کرد: این نمایشگاه تحول علمی و اتفاق بزرگی است که نماد خودباوری در بین جوانان ایرانی است.
 
پتروشیمی پارس 5 تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان امضا کرد/ میرحاجی: صنعتگران داخلی، خود را به محدود به مهندس معکوس نکنند و یک گام جلوتر از نیازهای صنایع قدم بردارند
 
در حاشیه مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه داخلی نفت، گاز و پتروشیمی پارس جنوبی، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت پتروشیمی پارس و 5 شرکت دانش‌بنیان داخلی برگزار شد.
در این رویداد مهندس سیاوش میرحاجی با اشاره به الزام شرکت پتروشیمی پارس به تأمین احتیاجات خود از تولیدکنندگان داخلی گفت: کشورهای پیشرفته امکان ندارد که تولید فناوری، صنعت و تجهیزات حیاتی خود را به دیگران بسپارند براین‌اساس ما مأمور به تولید فناوری و تجهیزات مورد نیازمان هستیم. 
 
مدیرعامل پتروشیمی پارس در بخشی دیگر از سخنان خود به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اشاره و تأکید کرد: صنعت گران داخلی نبایست خود را به مهندسی معکوس و تولید آن چه که هم اکنون در صنعت از آن استفاده می‌شود محدود کنند؛ بلکه می‌بایست یک گام جلوتر از نیازهای صنایع قدم برداشته و رأساً استفاده از فناوری‌های کاربردی و امکان‌پذیر را در فرایندها پیشنهاد دهند.
 
وی افزود: درصورتی‌که به دغدغه‌های رهبر انقلاب جامه عمل پوشانده شود می‌توان امیدوار بود که همچون برخی فناوری‌های نظامی که هم اکنون بومی‌سازی شده و به دیگر کشورها صادر کرده‌ایم در این مورد نیز به حدی از خودکفایی برسیم که کشورهای خارجی نیز به ما احتیاج پیدا کنند.
 
در این مراسم 5 تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شرکت پتروشیمی پارس و شرکت‌های دانش‌بنیان آرتا صنعت آرین، شرکت صنایع پنتان شیمی، طاها قالب طوس، فراسازان پیچ گستر پارس و آتی‌ساز فناوری به امضای طرفین رسید.
 
شایان ذکر است؛ این نمایشگاه از تاریخ 15 تا 18 بهمن‌ماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی عسلویه از ساعت 9 تا 17 دایر است.

لینک کوتاه
پتروشیمی پارس شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتگران داخلی

اخبار مرتبط