نشست تخصصی به منظور بررسی پیشرفت پروژه های طرح نگهداشت و افزایش تولید چاه های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، این رویداد صبح روز یکشنبه مورخ 15 بهمن ماه 1402 با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب‌ و شرکت های بهره بردار تابعه، همچنین شرکت های پیمانکار اجرایی پروژه های سطح الارض و تحت الارض بهره برداری از چاه های نفت و گاز، طرح نگهداشت و افزایش تولید، به منظور تحلیل و بررسی چگونگی و میزان پیشرفت این پروژه ها در سالن فورکست شهرک نفت برگزار گردید.
 
مهندس دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ضمن تبیین سیاست ها و راهبردهای کلان این شرکت به ویژه در زمان بعد از انقلاب، گفت: این شرکت با داشتن برنامه ریزی کامل و مسجل، تعهدات خود را به صورت موثر و با برآیند صد در صدی انجام داده است.
 
ایشان با اشاره به برون سپاری وظایف ذاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در دولت قبل و در پی ایجاد اختلال در انجام ماموریت های ذاتی این شرکت و گاها به دلیل عدم وجود تخصص و دانش کافی در شرکت های پیمانکار، استخراج و نگهداشت تولید نفت به تعویق افتاد، که با تشکیل دولت سیزدهم اهتمام مناطق نفت خیز بر اتمام طرح های عقب مانده است.
 
وی افزود: از آنجا که اقتصاد کشور به نفت گره خورده است و عدم نیل این شرکت به تهعداتی که به وزارت نفت دارد منجر به کوچک شدن سفره مردم خواهد شد؛ لذا در این زمینه پیمانکاران می بایست تمام توان خود را جهت به انجام رسانیدن پروژه ها وارد میدان کنند.
 
وی تاکید کرد: امروز تحقق اهداف صنعت نفت در زمینه استخراج از مخازن و ساخت تجهیزات صنعت نفت و گاز در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب چیزی شبیه معجزه است که در دولت های قبل امری غیرقابل اجرا تلقی می شد.
 
مهندس صفرعلی رییسی مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در امر تولید، تاکید کرد: در جمع بندی رویداد، اراده پیمانکار برای انجام و اراده مناطق برای خاتمه دادن پروژه ها مهم ترین عامل بوده و وعده پیگیری حقوقی و مالی پروژه ها را داد.
 
وی سقف زمانی اتمام پروژه های این طرح را پایان سال 1404 عنوان نمود و سرعت بخشیدن در امر پیشرفت کارها را امری ضروری خواند و افزود مناطق نفت خیز جنوب اراده خود را بر سرانجام رساندن طرح ها گذاشته و پشتیبان پیمانکاران تا انتهای مسیر خواهد بود.

لینک کوتاه
صنعت نفت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

اخبار مرتبط

نظرات شما