وزیر راه و شهرسازی گفت: هر شرکتی که امکان ساخت واگن دارد را تا پایان سال برای ساخت 500 واگن مسافری با آن شرکت قرارداد منعقد شود و پول آن را هم بنده تامین میکنم و اگر قابلیت تهاتری نفتی دارد این اقدام را انجام میدهیم و اگر هم نه واگنها را دولت از آنها میخرد به سایر شرکتها اجاره میدهد.
به گزارش
نسیم اقتصاد به نقل از ایلنا، مهرداد بذرپاش در مراسم ورود 685 ناوگان نو و بازسازی شده به ارزش بیش از 3هزار میلیارد تومان به شبکه ریلی با بیان اینکه در حدود یک سال گذشته چند اقدام ریلی را برای اجرا مطرح کردیم و چند پروژه بزرگ زیرساخت ریلی به بهره برداری رسید، اظهار داشت: یکی از پروژههای به اجرا رسیده راهآهن همدان-سنندج بوده که اتفاق مهمی بود چراکه استان کردستان از بن بست خارج شد و همچنین وقتی یک نقطه جغرافیایی به شبکه ریلی متصل میشود، روی آن استان میتوان یک حساب دیگری برای توسعه اقتصادی باز کرد و سرمایه گذاران هم جذابتر میشود.
اجرای مسیر ریلی تا عراق
وی ادامه داد: با استان کردستان متفاوت تری مواجه هستیم و با این مسیر ریلی نقش مهمی در کریدور شرقی و غربی خواهد داشت و در انتها به مرز باشماق میرسد و به عراق متصل میشود.
تکمیل زنجیرههای کریدوری کشور را تحت تاثیر قرار می دهد
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل زنجیرههای کریدوری کلیت کشور را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود : از دیگر پروژههای راهآهن بستانآباد- تبریز بوده که این پروژه هم از اقدامات مهم بود که کارکرد منطقهای و نقش مهم در کریدور شرقی - غربی داشت. همچنین خط دوم اندیمشک - اهواز هم اتفاق بزرگی بود چراکه ظرفیت محور دو برابر می شود و سرعت سیر افزایش پیدا میکند.
افتتاح راهآهن رشت -کاسپین تا پایان امسال
بذرپاش از افتتاح راهآهن رشت -کاسپین تا پایان امسال خبر داد و گفت: با افتتاح راهآهن رشت- کاسپین دو بندر مهم شمال و جنوب کشور به صورت ریلی به هم متصل میشوند.
شرق کشور تبدیل به کارگاه سازندگی شده است
وی ادامه داد: همچنین سال آینده راهآهن زاهدان - چابهار که از مهمترین از پروژهها محسوب میشود به بهرهبرداری خواهد رسید که در ادامه به سرخس میرسد و ساخت این مسیر به طور جدی دنبال میشود و امروز شرق کشور تبدیل به کارگاه سازندگی شده است.
بذرپاش اظهار داشت: استفاده از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید شبیه به آرزو شده بود که الحمدلله امروز 700 میلیارد تومان آن علمیاتی شد و حواله مالی آن به بخش خصوصی تعلق گرفت.
سیاست ما این است که هم کشنده، لکوموتیو و واگن در بخش باری را واگذار کنیم
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه بار باید سیاست واگذاری داشته باشیم، تاکید کرد: سیاست ما این است که هم کشنده، لکوموتیو و واگن در بخش باری را واگذار کنیم و این شاخص و معیار موفقیت محسوب میشود.
بوروکراسیهای اداری را حل کنیم
وی با اشاره به اقدام مهم ساخت واگن مسافری در داخل کشور گفت: باید بوروکراسی های اداری که شرکت را به مرگ پیش می برد و خفه کننده است را حل کنیم و همینجا اعلام میکنم که با هر شرکتی که امکان ساخت واگن دارد را تا پایان سال برای ساخت 500 واگن مسافری با آن شرکت قرارداد منعقد شود و پول آن را هم بنده تامین میکنم و اگر قابلیت تهاتری نفتی دارد این اقدام را انجام میدهیم و اگر هم نه واگنها را دولت از آنها میخرد به سایر شرکتها اجاره میدهد.
حق مردم است ارزانترین و ایمنترین ناوگان را استفاده کند
وی تاکید کرد: توسعه ناوگان مسافری در اولویت است و مردم باید ارزان ترین و ایمن ترین ناوگان حمل و نقل استفاده کنند و حق آنها هم است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی در سفر به سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه از... 1 آذر 1403
فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون عمران و مسکن هیات دولت انتخاب شد. 19 شهریور 1403
سفارشگذاری ساخت داخل تجهیزات راهبردی صنعت پتروشیمی از سوی هلدینگ انرژی، افزون بر... 20 اسفند 1402
10 بهمن 1402
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه با استفاده از... 3 بهمن 1402
وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون اول رئیس جمهور بهمنظور شرکت در بیست و دومین نشست... 3 آبان 1402
نظرات شما