سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران در 11 استان کشور خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز دوشنبه 16 بهمن‌ماه بارش باران و برف و وزش باد در کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال استان‌های ایلام، زنجان، البرز و قزوین، دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران، همدان، و لرستان و سه‌شنبه (17 بهمن‌ماه) در کردستان، کرمانشاه، شمال خراسان رضوی، نوار غربی آذربایجان غربی و شمال استان‌های تهران، البرز و قزوین، دامنه و ارتفاعات استان‌های لرستان، همدان و آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.
 
در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، مه آلودگی وزش باد و کولاک برف، کاهش دما و احتمال یخ‌زنی سطح جاده‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در رفت و آمد در سطح شهرها و روستاها، احتیاط در مسافرت‌های بین شهری، به همراه داشتن ادوات زمستانی بویژه بررسی سالم بودن وسایل گرمایشی خودروها، امتناع از هرگونه فعالیت‌های کوه‌نوردی و آمادگی سازمان‌های امدادی و کمک رسان از جمله راهداری‌ها و شهرداری‌ها توصیه می‌شود.
 
سه شنبه وزش باد شدید در خراسان رضوی، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی و سمنان پیش‌بینی می‌شود بنابراین احتمال سقوط اجسام، احتمال تخریب سازه‌های موقتی همچون گلخانه‌ها و احتمال شکستن درختان فرسوده وجود دارد. سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در تردد، اجتناب در توقف و عدم پارک خودرو در مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، درختان فرسوده و سازه‌های موقتی، مستحکم‌سازی گلخانه‌ها و تابلوها توصیه می‌شود.
 
برای امروز دوشنبه و فردا سه شنبه (16و 17 بهمن ماه) با گذر موج ضعیفی از استان تهران آسمانی نیمه ابری تا ابری، وزش باد شدید تا خیلی شدید در نواحی جنوبی غربی و ارتفاعات و در بعضی ساعات بارش برف و باران در پاره‌ای نقاط به‌ویژه نواحی شمال غربی و شمالی پیش‌بینی می‌شود.
 
همچنین از امروز دوشنبه (16 بهمن ماه) نیز روند تدریجی افزایش نسبی دما به ویژه در نیمه جنوبی استان مورد انتظار است.

لینک کوتاه
بارش برف و باران کشور افزایش دما

اخبار مرتبط

نظرات شما