نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: یکی از موارد جدی که هم در بررسی بودجه و هم در بررسی برنامه هفتم داشتیم عدم افزایش قیمت سوخت است و دولت بدون مجوز مجلس نمی‌تواند افزایش قیمت سوخت را در برنامه خود داشته باشد.

به گزارش نسیم اقتصاد، سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درخصوص کاهش سهمیه آزاد بنزین خودروها و محدودیت مدت ذخیره آن که باعث نگرانی از برنامه‌های بعدی بنزینی دولت شده است، گفت: مستحضرید که علیرغم آن که مجلس در زمان اجرای این طرح در حال بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1403 بود اما این موضوع یکی از اعتراضات مکرر و تذکرات متعدد نمایندگان مجلس در صحن علنی بود که نسبت به دولت عنوان کردند.
 
وی ادامه داد: اینکه دولت در این روزها که منتهی به پایان سال است و در آستانه انتخابات و سفرهای نوروزی اقدام به کاهش سهمیه بنزین آزاد کند یا آن را محدود کند؛ واقعا بی‌تدبیری است و هیچ گونه منطقی ندارد که طبیعتاً منجر به نارضایتی می‌شود.
 
نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: اگر قرار به مدیریت مصرف بنزین به منظور کاهش مصرف و پرهیز از واردات باشد، یقیناً ما اولویت‌های دیگری داشتیم که نخست نیاز بود به آن‌ها بپردازیم؛ از جمله اینکه قانون واردات خودروهای کارکرده یا واردات خودروی نو را که تصویب شده اجرا و نسبت به واردات اقدام کنیم که این از یکسو به ارتقاء خودروها کمک می‌کند و هم از سوی دیگر مصرف سوخت را کاهش می‌دهد، همچنین در نتیجه آن خودروهای فرسوده کم کم از رده خارج می‌شوند.
 
وی تاکید کرد: قطع به یقین مشکل جدی ما هم در خصوص مصرف سوخت و هم در زمینه آلودگی هوا و مباحث زیست محیطی همین خودروهای فرسوده هستند که بنا بر اعلام رسمی مسئولین امر بیش از 50 درصد خودروهای کشور را شامل می‌شوند و هم مصرف سوخت، هم آلودگی هوا نقش و تاثیر قابل توجهی دارند.
 
حسینی درخصوص اقدام نظارتی مجلس نسبت به موضوع سوخت، ابراز داشت: مجلس تا آخرین روز فعالیت موظف به رسیدگی به لایحه بودجه 1403 و اتمام آن بود، پس از رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان نسبت به برنامه هفتم توسعه و دو طرح مهم شفافیت قوای سه گانه و ساماندهی کارکنان دولت در دستور کار است؛ حتما نمایندگان در اولین فرصتی که بعد از پایان بررسی بودجه ایجاد شود نسبت به این مساله گزارش خواهند خواست تا مسئولان دولتی نسبت به این موضوع به نمایندگان مردم پاسخگو باشند، البته تذکرات مجلس و نمایندگان و ریاست مجلس به دولت منعکس می‌شود.
 
نماینده مردم اهواز در پاسخ به این سوال که «به نظر می‌رسد دولت با مدیریت مصرف بنزین به‌دنبال افزایش قیمت و سه نرخی شدن بنزین است»، گفت: یکی از موارد جدی که هم در بررسی بودجه و هم در بررسی برنامه هفتم داشتیم، عدم افزایش قیمت سوخت است. البته بنده هم شنیده‌ام که در این رابطه استدلال‌هایی آورده می‌شود برای اینکه قیمت بنزین پایین است و حتی نسبت به قیمت آب آشامیدنی ارزان‌تر است، اینطور نیست و یقیناً راه‌های دیگری برای کاهش مصرف سوخت وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: دولت بدون مجوز مجلس نمی‌تواند افزایش قیمت سوخت را چه در برنامه هفتم و چه در بودجه 1403 داشته باشد.

لینک کوتاه
دولت مجوز مجلس قیمت سوخت افزایش

اخبار مرتبط

افزایش 6 درصدی مصرف برق

افزایش 6 درصدی مصرف برق

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: افزایش میزان تقاضای مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال... 5 اردیبهشت 1403

نظرات شما