بازار طلا در طول یک ماه گذشته با بازدهی 9.7 درصدی همراه بود. هر گرم طلای 18عیار در این بازه زمانی رشد 240 هزار تومانی را ثبت کرد و قیمت آن به 2 میلیون و 694 هزار تومان رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره دلایل افزایش قیمت طلا در بازار گفته بود: در هفته‌های گذشته با توجه به تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه، قیمت ارز با افزایش همراه شد. قیمت طلای جهانی نیز رشد پیدا کرد. در نتیجه قیمت‌ها سیر صعودی به خود گرفت و همین موضوع هم باعث شد یک تقاضای کاذب در بازار به وجود آمد.
 
البته به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اعلام بانک مرکزی مبنی بر عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران و عرضه سکه جدید با طرحی نو، قیمت طلا کاهشی شد.
 
اما با این حال، نادر بذرافشان درباره پیش بینی قیمت طلا در آینده تاکید کرده است: با سیاست و اقدامات جدید بانک مرکزی قیمت طلا از اوج خود کاهش پیدا کرد؛ اما هنوز به قیمت‌های ابتدایی اوج نرسیده و نسبت به قیمت‌های قبلی بالاتر است.
 
به گفته او، برای پیش بینی روند قیمت‌ها در آینده باید به بازار جهانی، عرضه طلا در مرکز مبادله و رویکرد بانک مرکزی توجه داشت.
 
وی متذکر شده است: هم‌اکنون التهابی در بازار طلا وجود ندارد و بازار روند عادی خود را طی می‌کند، بنابراین امیدواریم ثبات در این بازار ادامه دار باشد و شرایط عرضه نیز به گونه‌ای شکل بگیرد تا متقاضیان بتوانند به راحتی نیاز خود را مرکز مبادله ایران تامین کنند.

لینک کوتاه
طلا گران قیمت طلا

اخبار مرتبط

نظرات شما