رئیسجمهور با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف در تقویت امنیت اقتصادی و پایداری زیرساختهای کشور، تأکید کرد که مقابله با ناترازیهای انرژی تنها از مسیر توسعه زیرساختها محقق نمیشود، بلکه اصلاح رفتار مصرفی، ارتقای بهرهوری و مشارکت عمومی نیز از الزامات اساسی این مسیر است.
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: در حال حاضر مشکلی در زمینه تراز انرژی وجود ندارد، اما مردم باید در مصارف خانگی رعایت لازم را داشته باشند. حتی کاهش مصرف در حد یک لامپ یا یک چراغ در واحدهای صنفی و کارگاهها نیز در مجموع اثرگذار است.