11 اردیبهشت 1405
آئین گرامیداشت روز ملی خلیج فارس دهم اردیبهشت ماه در تالار قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد. در این آئین که با حضور گسترده مسئولان سیاسی و فرهنگی، اساتید دانشگاهی، فعالان سیاسی و رسانه ای و جمعی از ایران دوستان برگزار گردید فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، غلامرضا امیرخانی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم، علی عبدالعلی زاده نماینده ویژه رئیس جمهور در اقتصاد دریامحور، غلامرضا ظریفیان، بهمن صالحی جاوید، حسین علایی، امیر آریازند، علی اصغر پورعزت، مجید تفرشی پژوهشگر حوزه خلیج فارس و علی شمس اردکانی دیپلمات سابق وزارت امور خارجه حضور داشتند.