رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به نحوه اعمال افزایش شهریه در سال جدید گفت: میزان افزایش شهریهها با هماهنگی مراجع ذیربط از جمله دستگاههای تنظیم بازار و سازمان حمایت، بهصورت سامانهای محاسبه و اعمال خواهد شد و هر مدرسه بر اساس شاخصهای قانونی، سقف مجاز خود را دریافت میکند.
تعطیلیهای پیاپی و آموزش مجازی، مطالبه کاهش شهریه را بالا برد؛ اما مسئولان بر پرداخت کامل تأکید دارند. این در حالی است که به باور والدین، آموزش مجازی نمیتواند جایگزین کامل آموزش حضوری باشد و بنابراین دریافت شهریه کامل، منصفانه نیست.