21 اردیبهشت 1405
معاون توسعه شرکتهای دانشبنیان معاونت علمی با تأکید بر اینکه برای افزایش تاب آوری صنعت برق ایران، باید وابستگی بیش از 95 درصدی فعلی میزان تولید ویژه انرژی برق کشور به نیروگاههای بزرگ و متوسط، به میزان قابل توجهی کاهش یابد، عنوان کرد: ریزشبکههای الکتریکی خودتامین با بهکارگیری مولدهای مقیاس کوچک و سامانههای خورشیدی و تمرکز بر مراکز حساس و صنایع حیاتی کوچک و متوسط، ابزار مناسبی در تحقق این هدف هستند.