مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: در حوزه مدیریت مصرف ادارات نیز اقدامات کنترلی در حال انجام است و تا روز گذشته برق 361 اداره و سازمان در شهر تهران به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف محدود یا قطع شده است.
رئیسجمهوری گفت: اگر در حوزه مصرف برق، گاز و سایر حاملهای انرژی نتوانیم الگوی مصرف را اصلاح کنیم، ناگزیر بخشی از ظرفیتهای تولیدی کشور تحتتأثیر قرار خواهد گرفت.
رئیسجمهوری بر ضرورت شکلگیری یک بسیج عمومی در سراسر کشور برای اصلاح الگوی مصرف تأکید کرد و گفت: هدف دولت تنها اجرای یک اقدام فنی نیست، بلکه ایجاد یک فرهنگ عمومی برای کاهش مصرف انرژی و استفاده بهینه از امکانات کشور است.
سخنگوی دولت در جلسه هماندیشی «پویش 25 درجه» با اعلام فراخوان برای نهضت ملی اصلاح الگوی مصرف انرژی اظهار کرد: سرمایه اجتماعی و همدلی مردم، کلید عبور از چالشهای زیرساختی است.