به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، همزمان با برگزاری چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت، جلسه کارگروه تولید بار اول شرکت نفت و گاز اروندان با حضور دبیر کارگروه تولید بار اول وزارت نفت و معاون سیاست گذاری و ساخت داخل معاونت مهندسی و پژوهش وزارت نفت و دیگر اعضای هیئت همراه برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست دکتر عیسی نویری، رییس پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز اروندان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کارگروه تولید بار اول و ساخت داخل این شرکت بیان داشتند: در دولت سیزدهم تامین مواد شیمیایی و کالا از سازندگان شرکت های دانش بنیان و تولید کنندگان داخلی به میزان بیش از 793% افزایش داشته است و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری حدود 80% از نیازهای این مجموعه در دو حوزه کالا و مواد شیمیایی از طریق سازندگان و تولید کنندگان داخلی تامین خواهد شد.
 
وی افزود: میزان قراردادهای تولید بار اول(4 قرارداد منعقده) شرکت نفت و گاز اروندان از 7 میلیارد ریال درسال 1400 به 1240 میلیارد ریال در سال 1402 رسیده است که قدمی بزرگ جهت تحقق برتری وزارت نفت  نسبت به سایر وزارت خانه ها می باشد. همچنین میزان موارد مطروحه تولید بار اول در مراحل مختلف 13 مورد می باشد که امیدوارم با حمایت سایر ارکان زیست بوم فناوری کشور محقق گردد.
 
عیسی نویری همچنین با اشاره به ساخت سیمولاتور برد های الکتریکی شیرهای برقی mov به دست نخبگان جوان این شرکت که در رویداد پتروتک رونمایی شد از تصمیم این مجموعه جهت ثبت پتنت به نام شرکت ملی نفت ایران خبر دادند.
 
در این نشست عباسی دبیر کارگروه تولید بار اول وزارت نفت عملکرد واحد پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز اروندان را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت؛ مجموعه اقدامات انجام شده جهشی بی سابقه و در خور تحسین در مقایسه با دوره های قبل است.
وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان حلقه فی‌مابین دانشگاه ها و صنعت هستند که با فرهنگ سازی در استفاده از نتایج پژوهش ها و ظرفیت شرکت های دانش بنیان می توانیم شاهد خودکفایی صنعت نفت در تامین تجهیزات باشیم که خوشبختانه با تغییر رویکرد و تمرکز بر ایجاد ارزش افزوده و حمایت از ساخت بار اول در طی دو سال اخیر گام های موثری برداشته شده است.
 
در ادامه آقای دکتر اقبالی معاون سیاست گذاری تجاری سازی ساخت داخل وزارت نفت از تدوین دستورالعمل حمایت از کارمندان و مدیران در حوزه ی تولید بار اول خبر داد، و عنوان داشت این مهم می تواند ابزار مناسبی در ایجاد انگیزه بیشتر کارکنان باشد.
 
در پایان این نشست چالش ها و موانع اجرای برخی پروژه ها مطرح و در خصوص راهکاری رفع موانع هم اندیشی شد.

لینک کوتاه
شركت نفت و گاز اروندان تولید ساخت داخل

اخبار مرتبط

نظرات شما