وضعیت ورودی آب به سدهای کشور همچنان روند منفی دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، وضعیت بارشی کشور با وجود بارش‌هایی که در روزهای اخیر اتفاق افتاده همچنان نامطلوب ارزیابی می‌شود و همین موضوع سبب شده روند آب ورودی به سدهای کشور از هفته گذشته همچنان منفی باشد.

 
براین‌اساس و طبق آمار تازه‌ای که مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور منتشر کرده است، میزان خروجی آب برای مصارف هم همچنان صعودی است.
 
امسال و از ابتدای مهرماه پنج میلیارد و 660 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده است. این در حالی است که سال گذشته در همین بازه زمانی 6 میلیارد و 50 میلیون مترمکعب آب وارد سدها شده بود که رشد منفی 6 درصدی را نشان می‌دهد.
 
رشد 21 درصدی خروجی آب از سدها
 

در همین مدت، میزان آب خروجی از سدها برای مصارف مختلف از رشد 21 درصدی برخوردار شده است که به معنای بروز ناترازی در آب ورودی و خروجی و احتمال افزایش مشکلات آبی است.
 
امسال و از ابتدای مهرماه هفت میلیارد و 230 میلیون مترمکعب آب از سدها برای مصارف مختلف خارج شده است. سال گذشته و در همین بازه زمانی پنج میلیارد و 970 میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده بوده که امسال 21 درصد بیشتر شده است.
 
حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا 23 دی، 20 میلیارد و 130 میلیون مترمکعب شده است. سال گذشته و در همین بازه زمانی حجم آب موجود در سدها 19 میلیارد و 180 میلیون مترمکعب بوده که رشد پنج‌درصدی دارد. در عین‌ حال 59 درصد حجم سدهای کشور خالی است.
 

لینک کوتاه
آب سدهای کشور حجم آب

اخبار مرتبط

اوضاع آب خوب می‌شود؟

اوضاع آب خوب می‌شود؟

یک استاد دانشگاه گفت؛ طبق نقشه های اقلیمی تقریبا در تمام کشور وضعیت فرانرمال خواهیم... 31 شهریور 1402

نظرات شما