پروژه‌های استقرار سیستم مدیریت انرژی در اماکن و تاسیسات شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز: کارون، مسجدسلیمان، آغاجاری و گچساران به صورت همزمان شروع به کار نمودند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انرژی در کشور، در راستای کاهش شدت مصرف انرژی، ارتقا بهره‌وری انرژی، کاهش هزینه‌های تولید انرژی و حفظ محیط زیست، با به کارگیری راهکارهای مدیریت موثر انرژی اقدام به استقرار سیستم مدیریت انرژی در اماکن و تاسیسات شرکت‌های بهره‌برداری تابعه خود نموده است.
 
مهندس غلامرضا نورانی نماینده تام‌الاختیار مدیرعامل و رئیس کارگروه در نظام مدیریت انرژی در طی گفتگویی با خبرنگار روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اذعان نمود: راهکارهای کلی حل مشکل ناترازی انرژی، افزایش تولید و کاهش مصرف انرژی در کشور می‌باشد؛ لذا جهت افزایش تولید انرژی، نیاز به سرمایه‌گذاری مناسب می‌باشد که راهکاری طولانی مدت قلمداد می‌گردد. یکی از کم هزینه‌ترین و بهترین راهکارها برای کاهش ناترازی انرژی، بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌باشد. استقرار سیستم مدیریت انرژی استاندارد جهانی ISO 50001:2018 به سازمان‌ها کمک می‌کند در جهت بهبود مستمر در زمینه مصرف انرژی، کارایی انرژی، کاربرد، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی وکاهش هزینه‌ها در سازمان در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی گام بردارند.
 
مهندس نورانی افزود: گفتنی است این استاندارد توسط سازمان بین‌المللی (ISO) تدوین گردیده است و یک چارچوب جهانی برای مدیریت موثر انرژی فراهم می‌آورد که اجرای صحیح آن باعث کاهش شدت مصرف انرژی، بهبود بهره‌وری انرژی و بهینه‌سازی فرآیندهای مرتبط با مصرف انرژی در سازمان‌ها می‌شود.
 
نماینده تام‌الاختیار مدیرعامل و رئیس کارگروه در نظام مدیریت انرژی تاکید کرد: پس از استقرار موفق این استاندارد در ساختمان‌های ستادی اهواز، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون و مجتمع آموزش فنون اهواز و کسب گواهینامه آن استاندارد طی چند سال گذشته، و مشاهده تاثیرات مثبت استقرار این سیستم و کسب تجربیات ارزشمند در مدیریت و بهره‌وری انرژی در ساختمان‌ها، هم‌اکنون به حول و قوه‌الهی، پروژه‌های استقرار سیستم مدیریت انرژی در ساختمان‌های شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز کارون، مسجدسلیمان، آغاجاری و گچساران توسط معاونت بهینه‌سازی مصرف انرژی از تاریخ 1402/10/01 به صورت همزمان آغاز گردیده است.
 
وی در پایان تصریح نمود: شایان ذکر است علیرغم مشکلات موجود در روند تشریفات مناقصه پروژه‌ها، استقرار این سیستم ها بدون حمایت های مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی، امور قراردادها، نمایندگان کارفرما در خرید خدمات مشاوره، هیأت انتخاب مشاور، مهندسی ساختار و بهره‌وری و شرکت‌های بهره‌بردار میسور نمی گردید. لذا جا دارد در این فرصت از همه مدیریت ها و عوامل اجرایی که در رقم زدن این دستاورد راهبردی با مجموعه مدیریت تولید همراهی داشتند، تقدیر به عمل آورده شود.

لینک کوتاه
مدیریت انرژی شركت‌های بهره‌بردار

اخبار مرتبط