معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد که برای ابرپروژه «نهضت ملی مسکن» نزدیک به 38 هزار هکتار زمین تامین شده که بخشی از آن برای مسکن صنعتگران تخصیص خواهند داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، «ارسلان مالکی»، معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد زمینی که برای خانه‌دار شدن صنعتگران اختصاص خواهد داد گفت: برای پروژه نهضت ملی مسکن تا به امروز نزدیک به 38 هزار هکتار زمین تامین شده است.
 
به گفته معاون وزیر راه روند الحاق این اراضی به محدوده شهرها کاملا کارشناسی شده بوده به‌طوری که‌ کل اراضی مکان‌یابی شده حدود 84 هزار هکتار بود و پس از طی مطالعات ابتدایی و کارشناسی در کارگروه‌های فنی به 38 هزار هکتار رسیده که این نشان‌دهنده این است که حتی یک متر از اراضی الحاقی بدون بررسی در کارگروه‌های کارشناسی تصویب نشده است. در بحث تسهیلات، تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن از 350 میلیون به 550 میلیون رسید و نرخ سود از 23 درصد به 18 درصد کاهش یافته که این کمک بزرگی به طرح خواهد کرد.
 
معاون وزیر راه با اشاره به اهمیت حل چالش مسکن اضافه کرد: بحث مسکن یک نیاز اساسی است که همه آحاد جامعه به نوعی با این موضوع دست به گریبان هستند و بین 30 تا 60 درصد از درآمد خانوارها به بخش مسکن اختصاص پیدا می‌کند. دولت با اختصاص زمین رایگان 99 ساله در اختیار صنایع، برای احداث مسکن کارکنان فاقد مسکن صنعت در تلاش است تا مسئله مسکن این صنعتگران را حل کند.

لینک کوتاه
زمین خانه‌دار شدن صنعت‌گران معاون وزیر راه

اخبار مرتبط

نظرات شما